Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Mangler trækkraft, luftmængdemåler?

Mangler trækkraft, luftmængdemåler? 17 år 9 måneder siden #2249

• 's profilbillede
Hej.

Hvilket signal bruger en 4G92 til at "bestemme blandingen". Er det luftmængde måler eller gasspjælds-potentometer?

Min lancer har det med at hakke lidt i det, og ikke trække så meget som den skal. Har målt på begge ovennævnte ting, men der var kun en ændring på gasspjælds-potentometeren og IKKE på luftmængdemåleren.

Så tænker lidt på om luftmængde måleren er defekt?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mangler trækkraft, luftmængdemåler? 17 år 9 måneder siden #15834

• 's profilbillede
Skal lige tilføje at bilen har kommet med en fejl.

Koden har en kammerat udlæst til 3-5. Men ved ikke hvad den fejl reelt betyder, da vi ikke har et fejlkodeskema over modellen. Hvis nogle kunne hjælpe med dette, har vi måske fejlen :)

info 17 år 9 måneder siden #15835

• 's profilbillede
den buger en del signaler lamdasonde, gasspjædpotensiometer,luftmængdemåler,tempfølere
den "diode" er en modstand tempføler. lufttemperatur hvis du måler på den vil den ohmske værdi falde el. stige hvis du ændre temp på den

Mangler trækkraft, luftmængdemåler? 17 år 9 måneder siden #15836

• 's profilbillede
Okay. Jeg troede det var en modstand som blev varm. Og luften så kølede modstanden ned og derved ved den hvor meget luft der kommer videre ind til motoren?

Jo mere luft jo mere vil den jo blive kølet ned. Men det er måske forkert forstået? Vi målte nemlig på den med motoren kørende, og varierende belastning, men signalet blev ikke ændret.

modstand 17 år 9 måneder siden #15837

• 's profilbillede
dvs at den har en given værdi ved 40 grader f.eks 3 kohm og ved 40 grader er den 300 ohm ved ikke lige de excate men det kan jeg finde ud af

Re: modstand 17 år 9 måneder siden #15838

• Billen
  • Billen's profilbillede
BH skrev:
dvs at den har en given værdi ved 40 grader f.eks 3 kohm og ved 40 grader er den 300 ohm ved ikke lige de excate men det kan jeg finde ud af

:?: :?: :?: :?:
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder