Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Galant 2.0 GTI '91

Galant 2.0 GTI '91 17 år 9 måneder siden #2227

• 's profilbillede
Hejsa alle.

Endelig har jeg fundet stedet. Jeg er en rimelig ny Galant ejer og jeg må sige, at jeg er solgt.

Da konen og jeg købte ny bil blev konen så glad for den, at vi besluttede os for at gøre den til konebil. Jeg fik så herefter lov til at købe en gammel bil til mig selv og valget faldt på ovenstående.

Jeg er vild med Galanten og den kører skidegodt, selvom den nu har ca. 320.000 på klokken. Der er dog en del ting ved den som jeg godt kunne tænke mig at få hjort noget ved og da jeg er rimelig noob til biler og ikke rigtig ved, hvor og hvad jeg skal kigge efter søgte jeg lidt rundt omkring og faldt så over siden her.

Det kan godt gå hen og blive en lang smøre det her så jeg må hellere komme til sagen.

Jeg har følgende problemer med bilen:
Check engine lyser (Jeg tror ikke der er noget galt, men hvordan finder jeg ud af det.)

Fartpiloten virker ikke (Er der ting man selv kan tjekke)

Elsidespejlene virker ikke (ER der ting man selv kan tjekke)

Bilen har svært ved at starte og når den så endelig kommer igang hakker og sprutter den en del og kører op og ned i tomgang. Det går over efter nogle minutter, men hvad kan det skyldes.

Bilen skal synes til efteråret og jeg har fået at vide, at der ikke er noget rust i bunden overhovedet. Det er begyndt at boble lidt ved en skærmkant, men det er nemt at redde.

Jeg har besluttet mig for at bilen, hvis den går gennem syn uden problemer, skal have en renovering og en ordentlig gang styling.

Derfor vil jeg gerne høre gode råd til hvor man kan købe udstyr til denne model. Jeg tænker her især på skørter, sænkningssæt, lygter, sportsfilter og potte.
Jeg er ikke selv vild med de paneler der sidder hele vejen rundt, er der nogen der har gode råd til hvordan man kan skille sig af med dem. Så vidt jeg kan se efterlader de pænt store huller, hvis man afmonterer dem og det er jeg jo ikke lige umiddelbart interesseret i. Er det muligt at male dem med noget der kan holde, eller er det muligt at finde lister der kan dække hullerne.

Håber i er frisk på at hjælpe en nybagt Galant fan godt igang og fortsat god "sommer" til jer alle.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant 2.0 GTI '91 17 år 9 måneder siden #15698

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
Tilykke med vognen :wink:

Først, ville jeg nok resette ECU'en, for at se om engine check lampen ikke forsvinder. Det gøres ved at tage minussen af i min. 15 sek. Derefter lader du den stå i tomgang uden at røre speederen i ca 10 minutter.
Hvis lampen kommer igen, kan man aflæse fejlkoder via diagnosestikket, hvordan du gør det, kan du se under "guider" og "1G Fuelsystem fejl diagnosering" pdf dokumentet, under 2,0 DOHC afsnittet her på forummet (du skal dog være medlem)

At fartpiloten ikke virker, plejer at være vacuumslangen fra pumpen til vacuumdåsen der er utæt, prøv at tjekke den.

At elspejlene ikke virker kan være mange ting, sikringen, switchen i midterkonsollen eller motorene til dem.

Galant 2.0 GTI '91 17 år 9 måneder siden #15699

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Punkt 1
det er næsten altid lambda sonden der er problemet når Check engine lyser, kan købes som universal hos Høyer og den virker

Punkt 2
tjek dine vacumslanger som der bliver sagt,det er næsten altid en slange der er skyld i det den er flækket et sted og suger falsk luft, hvis det var mig ville jeg købe nogle meter vacum slange og skifte dem alle også på dit gasspjæld

Punkt 3
El spejle tjek lige sikringen, ellers kan du måle den lille kontakt om der er strøm til den er de begge sider der ikke virker er det som regel kontakten

Punkt 4
det med dårlig tomgang og motor der går op og ned er sikkert din stepmotor den sedder lige under dit gasspjæld, tag stikket af og mål på den der er 2 rækker ben mål mellem ben 1 og 2 29,3 ben 1 og 3 59,3 svinger lidt række 2 skal måle det samme som den øverste ben række gør den ikke det er den ene spole gået ,og du skal have en ny stepmotor

Punkt5
Jeg kan skaffe et skørtesæt fra en Galant Dynamic 4, det samme som jeg har på min og et åbent KN filter sports potte Hr fjeder 35--40 mm
Har din model kofanger for og bag i plast, og hvad mener du med de paneler der er hele vejen rundt,kan du ikke sende et billede så jeg kan se det

Hvis din stepmotor er defekt kan jeg skaffe en ombytter

Se lige på min hjemmeside, hvor meget der kan laves ved din bil

Du er velkommen til at ringe hvis du har spørgsmål til denne kæmpe klade :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

59275028 bil 30530767
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Galant 2.0 GTI '91 17 år 9 måneder siden #15700

• Sigmac
  • Sigmac's profilbillede
Jeg formoder han mener plastik plader der sidder på dørene og ved hjulkanterne op mod dørene.

Du kan evt spartle dem ud så du får glatte flader istede for, så slipper du for at pille dem af!

Hilsen
Sigmac

Galant 2.0 GTI '91 17 år 9 måneder siden #15701

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Sigmac skrev:
Jeg formoder han mener plastik plader der sidder på dørene og ved hjulkanterne op mod dørene.

Du kan evt spartle dem ud så du får glatte flader istede for, så slipper du for at pille dem af!

Hilsen
Sigmac

Du har nok ret ville bare være sikker :lol: :lol: :lol:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Galant 2.0 GTI '91 17 år 9 måneder siden #15702

• 's profilbillede
Jamen jamen jamen. Det er jo helt fantastisk med den hjælp man møder her.

Som jeg skrev i mit første indlæg er jeg totalt noob til biler, men er villig til at lære i forbindelse med Galanten :D .

Noget jeg dog kunne finde ud af var at pille minussen af og sætte den på igen efter et stykke tid..... TADAAA Bilen sprang igang kørte fint i tomgang og check engine lampen lyser ikke mere :lol: .

Det var jo mange problemer klaret på en gang uden det store kendskab til biler og jeg har klart mod på mere :) .

Det er sgu da en hulens masse fede vogne der er at se på din hjemmeside Nully og helt klart en masse inspiration, takker en milliard gange for det.

Jeg er ikke nået til at tjekke vacumslangen endnu, men meget kunne jo tyde på at det er problemet.

Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at der mangler en masse sikringer i sikringsboksen, gad vide om det hele kortslutter når jeg prøver at montere dem igen :?
Samtidig har jeg fundet en hel del "runde-agtige" stik i motorrummet som ikke er koblet på noget.

Med hensyn til paneler/plasticplader er formodningen helt korrekt, det er dem jeg mener. Hvis jeg spartler dem ud, kan de så males på en måde så malingen ikke bare skaller af, hvilken behandling vil i råde mig til at give dem.

Jeg har plastickofangere både for og bag (Den bagerste er en del medtaget og bulet). De kan vel males på samme måde som panelerne/plasticpladerne.

Jeg kunne godt være meget interesseret i de ting du kan skaffe Nully. Især KN filteret, sportspotte og fjedrene i første omgang. Har du en prisidé?

Ligeledes er jeg også meget interesseret i et nyt sæt sko, hvis nogle skulle ligge inde med nogle alu'er med dæk. Jeg har konstateret, at Galanten ikke passer sko med hvem som helst.

Nu må jeg videre på hjemmesiden her så jeg kan få meldt mig ind og så høres vi nok snart ved igen.

Endnu en gang mange tak for hjælpen allesammen.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder