Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Ny gearkasse med underlig kobling - HJÆLP galant GTI

Ny gearkasse med underlig kobling - HJÆLP galant GTI 17 år 11 måneder siden #2134

• 's profilbillede
Hej alle,

Jeg har en dejlig Galant GTI fra 91 der larmede fra gearkassen så en ny blev købt hos Gadgjerg.
Da den gearkasse så kom så jeg at den havde en anderledes koblingsarm end den gamle, istedet for en lige vippearm har den en arm slavecylinderen trykker på der drejer en akse der går ind i koblingshuset og trykker på lejet der inde. Nå alt ser nu ud til at passe selv det lille nummer på den matcher det under kølerhjelmen så på med den.

Det gik ogs fint men men men nu vil den ikke koble ordenligt ud, pedalen er helt slatten og bilen sætter igang når pedalen er 1mm over gulvet, hvilket jo betyder klonk og knas fra min nye gearkasse.

Jeg har snakket med ham fra Gadbjerg og han sagde jeg skulle forlænge stiften i slavecylinderen ... hvilket ikke ændrer noget som helst ... jeg har for d øvrigt skiftet slave 3 gange og den er sfølig luftet grundigt ud, det samme hver gang.

Er der nogen der kan hjælpe ? ... er glad for den men er lidt opgivende lige nu. :cry:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ny gearkasse med underlig kobling - HJÆLP galant GTI 17 år 11 måneder siden #15190

• Lau
  • Lau's profilbillede
Der er bare altid bøvl med de GTi'eres koblinger. På min Galant måtte vi justere inde på koblingspedalen, for at den blev til at kører i. Ved der er mange der har haft problemer efter skift af kobling.

Ny gearkasse med underlig kobling - HJÆLP galant GTI 17 år 11 måneder siden #15191

• 's profilbillede
Kan man justere ved pedalen ? ... bare for at være sikker på at det ikke er trykket der er dårligt målte jeg hvor langt ud stemplet gik på min og på en vens der virker som den skal ... ingen forskel ... tror simpelhen den arm til tryklejet vipper for lidt i fht. den på den gamle gearkasse ... bare ik så fedt at gadbjerg sender sådan en så, jeg mener han må da ha noget erfaring med den slags.
Er der ikke nogen her der har set såen en drejearm fætter før ?

Kan mærke jeg skal til at slås med gadbjerg om at sende den retur ...

Så kommer der en pæn galant til salg dirt cheap uden gearkasse :lol:

Bare så surt ... kører sgu godt den lille ...

Mvh magnus - tæsket men ik slået

Ny gearkasse med underlig kobling - HJÆLP galant GTI 17 år 11 måneder siden #15192

• 's profilbillede
Hehe - prøvede jo så at snuppe koblingshuset fra den gamle gearkasse ... ku godt se det nok ik ville lykkedes ... men prøvede alligevel - dum idé :roll:

Skulle der være en der mener han kan løse mit problem så sig endelig din pris ... er ikke cheap men har dog ikke lyst at købe endnu en gearkasse ... den har jo snart kostet en det samme som en evo (nææææsten)

Mvh, magnus

Ny gearkasse med underlig kobling - HJÆLP galant GTI 17 år 11 måneder siden #15193

• sungam-GTI
  • sungam-GTI's profilbillede
Alt virker igen :D ... stor tak til Gadbjerg motorimport, der er super flink og meget hjælpsom, der kommer jeg til at handle igen, hvis jeg lød lidt gnaven ovenfor trækker jeg det i mig. Det var mig der er 10% dummere end en spånplade... Og en kæmpe enorm tak til Nully der fortalte mig hvordan jeg skulle gøre ...

Mvh,

Magnus

Ny gearkasse med underlig kobling - HJÆLP galant GTI 17 år 11 måneder siden #15194

• sungam-GTI
  • sungam-GTI's profilbillede
- Det var ganske rigtig som formanden skriver et justeringspørgsmål ved pedalen

Tak igen,

Mvh,

Magnus
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder