mitsubishi galant 1998 NAGANO 2,0 gls
18 år 23 timer siden #2123
Efter at have startet bilen og begyndt at køre (koldstart/kold motor) og kørt cirka 500 meter/1 minuts kørsel begynder den orange olietryks lampe at lyse og lyser cirka til bilen har kørt 3-4 km./ 5 minutter tomgangskørsel, der er ikke noget mærkbar forskel eller ekstra støj fra motoren men at lampen lyser irreterer mig.
Er det olien der er for tyk??
Er det olien der trænger til skift??
Eller er det noget andet evt. mekaniker besøg??
Jeg synes at bilen kører kort på literen ca. 10 i blandet kørsel (pæn kørsel) er det noget der skal kontrolleres??
Claus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
mitsubishi galant 1998 NAGANO 2,0 gls
18 år 4 timer siden #15140
Cocacola
Er nu ret sikker på at det ikke er en olietrykslampe der lyser, for så ville det allerede være forsent
Umiddelbart ville jeg mene det er en motorstyringslampe, sådan er det i hvert fald på f.eks. VW, men på min gamle Colt er den rød..
Er det muligt du kan smide et billede af det?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
mitsubishi galant 1998 NAGANO 2,0 gls
18 år 4 timer siden #15141
Ifølge manualen står der olietrykslampe.
Det er den orange lampe der sidder helt ude og oppe til højre.
Claus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
mitsubishi galant 1998 NAGANO 2,0 gls
18 år 2 timer siden #15142
Carpman
Det kan være olietrykskontakten der hænger, prøv ved næste olieskift at skifte trykkontakten.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
mitsubishi galant 1998 NAGANO 2,0 gls
18 år 1 time siden #15143