Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Mere FART!!!

Mere FART!!! 18 år 1 måned siden #2030

• 's profilbillede
Hej jeg er på vej til atr blive medlem, men jeg står med et akut problem og det er at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved den mere, for jeg kan kun finde ud af at style den.
Så det jeg vil hører jer andre om er hvad jeg kan gøre har k&n filter men heller ikke andet.

15000 har jeg tænkt mig at bruge, og min bil er en colt 1,6 glxi bullet fra 95.

Vil være meget taknemmelig for hjælp.

På forhånd tak
/Sune
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mere FART!!! 18 år 1 måned siden #14732

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
2" Udstødning og racer kat. Kører selv med komplet 2" OneTwoPipe fra manifold og ned sammen med en racerkat (også OTP). Står vist lige omkring 7k for hele sættet.
Gav mærkbart bedre optræk på min colt.
Evt. kombineres med en bananmanifold fra rpw.com.au har desværre ikke fået min monteret endnu, så har ingen feed-back der. Men den skulle efter sigende være MEGET effektiv.

Alternativt skal du lægge en 1.8 motor fra en Galant i (motoren hedder 4G93 SOHC) Det er lovligt nok da den "kun" har 126 HK. Er så selvf. ulovligt at tune den bagefter :shock:
Den har noget støre moment, og med en anden knast, større gasspjæld og et planet topstykke så burde du ende ud med omtrent 160-180 HK :lol:

Mere FART!!! 18 år 1 måned siden #14733

• 's profilbillede
Tak skal du ha, men hvad med chip giver det ikke okay?

Mere FART!!! 18 år 1 måned siden #14734

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Har lige bestilt et bananmanifold fra rpw, skulle komme om en uges tid.. Skal nok give feedback om det giver noget.. Nu er min godt nok en GTi, men motorerne er meget ens.

Får også samtidigt et 60mm spjældhus fra en Sigma :lol:

Men, det bedste ville nok være at gøre som mathæus siger, og smide en 1.8ér fra en galant i den, og så få tunet videre på den. Dog ville jeg droppe planingen af topstykket, og få monteret dobbelt gasspjæld (kræver ny motorstyring). Det vil give væsentlig mere moment og flere hk, og så vil jeg mene at lyden skulle blive rimelig go´ :D

Har selv overvejet det, men er for nærig :lol:

Mere FART!!! 18 år 1 måned siden #14735

• 's profilbillede
jeg tror ikke jeg ligger ny moter i forløbet, moteren har ikke gået langt og den går rigtig godt...

Mere FART!!! 18 år 1 måned siden #14736

• 's profilbillede
Men hvad med chip giver det ikke noget af betydning?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.135 sekunder