Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tuning af en Colt

Tuning af en Colt 18 år 1 måned siden #2000

• 's profilbillede
Hej, jeg har for nyligt købt en mitsubishi colt 1600 glxi bullet fra 1995 og ville høre om nogen herinde, som kunne anbefale produkter/løsninger, der ville give min lille Colt flere HK.

Jeg er allerede blever frarådet at købe en sportsluftfilter, men hvad med chiptuning, udstødning eller andet.....? er der nogen der kunne anbefale nogen "økonomivenlige" (max 5000 kr) løsninger der kunne give 10-20+ HK ekstra.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tuning af en Colt 18 år 1 måned siden #14547

• 's profilbillede
der er ingen billige løsninger til flere HK. udstødning giver heller ikke ret meget på en standard motor, ej heller chip på std. motor.
skal du have flere HK, så ville jeg anbefale at starte med at sælge bilen og købe en med større motor. det er billigere.

hvis du vil tune kan du måske finde knaster til 5-8000 kr, det kan nok give 6-10 hk :wink:

Tuning af en Colt 18 år 1 måned siden #14548

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
En banan manifold fra RPW på en 4G92 motor(den der sidder på Colt CAO 1.6 GLXi'eren, hvis man lige skulle være i tvivl) skulle give omkring 15-20 HK - har dog ikke fået min på endnu...

Men kan nu altså stadig anbefale en 2" OneTwoPipe fra manifold og ned, og så med en racerkat. Gav bare godt på min egen...
Stod mig vist i ca. 7000 med fragt og det hele.

Men ny knast på en standard motor giver næsten ingenting, hvis det ikke bliver lavet sammen med noget andet.

Alternativt kan du købe en 4G93 motor (fra en Galant 1. 8) og lægge i - passer med ledningsnet og sådan, så det er lige til. Så har du noget mere moment og en god motor at bygge lidt videre på... Eksempelvis med bananmanifold, knast og spjældhus.

Tuning af en Colt 18 år 2 uger siden #14549

• 's profilbillede
Du kan også køre ud til Mitsubishi i Billund og få den justeret ind på rullefelt. Min fik 125 hk/153nm efter justering. Inden vi begyndte havde den 118hk/145nm.
Det var med kn filter (IKKE åbent)
Jeg mener det kostede 1000-1500 kr.

Tuning af en Colt 18 år 2 uger siden #14550

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
FDP, ved du også om de kan justere en ´95 Colt 1.8 GTi? Har lige fået et bananmaniold ind ad døren, og har et større gasspjæld liggende, så det kunne være fedt nok hvis de kunne justere den lidt :)

Tuning af en Colt 18 år 2 uger siden #14551

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
hmm, kan du osse justere en VR4 motor ind mon ?.. som er puttet i en Colt fra 91 ?.. det kunne være godt hvis de kunne :P
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder