Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Sportsluftfilter til en Colt

Sportsluftfilter til en Colt 18 år 2 måneder siden #1998

• 's profilbillede
Hej, jeg har for nyligt købt en mitsubishi colt 1600 glxi bullet fra 1995 og kunne tænke mig at skifte dens standardluftfilter med en sportsluftfilter.

Jeg har læst at mange, især billige, "sports"luftfiltre kan have ingen el. negativ indflydelse på motoreffekten (også benzinforbruget). Derfor vil jeg høre om der nogen, der kunne anbefale en god luftfilter? Og hvilken effektforøgelse vil den kunne give?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sportsluftfilter til en Colt 18 år 2 måneder siden #14540

• 's profilbillede
du skal ikke regne med nogen filtre giver effektforøgelse overhoved :wink:

Sportsluftfilter til en Colt 18 år 2 måneder siden #14541

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Hvis du skal have effekt, så skal du ha fat i en anden udstødning.

Kører selv med en 2" OneTwoPipe på Colt'en og sammen med en racerkat så giver det altså mærkbar effekt.

Rykkede mit K/N filter af igen, da det kun slugte benzin. Kunne ikke mærke eller høre forskel om det var på eller ej.

Sportsluftfilter til en Colt 18 år 2 måneder siden #14542

• 's profilbillede
Vide det så sige, at enhver sportsfilter monteret på min colt vil bare spild af penge, hvis jeg går efter flere hk ?

Sportsluftfilter til en Colt 18 år 2 måneder siden #14543

• 's profilbillede
yes det er helt korekt... med mindre du sørger for at det nye luftfilter er lukket godt af for den varme luft i motorrummet, og får kold luft ude fra.. det nemmeste sportsluft filter du kan montere er nok Green Twister.. eller ligende.. men koster også lidt mere.. hvis du sætter sportsfilter på og ikke afskærmer det for varm luft. kan man nemt opleve at indsugnings temp ligger på 40 grader, selvom det måske kun er 10 grader udenfor.. og det kan godt betyde 5 hk mindre.. måske mere..

Sportsluftfilter til en Colt 18 år 2 måneder siden #14544

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
For de penge fx. et K&N filter koster, kan du få et brugt spjældhus fra en -93-96 Galant 2.0, eller anden model med den motor, som giver mere effekt..
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder