Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjælp til udmåling af ABS føler

Hjælp til udmåling af ABS føler 18 år 2 måneder siden #1996

• 's profilbillede
Hej
Jeg har netop købt en Galant NE5 V6 fra 93, og fik at vide at højre ABS føler er defekt. Har fundet en hos en hugger nu, men lortet sidder sgu godt fast. Nå, men jeg målte lidt på ohm tallet og ved 20K ohm på multimeteret gav den fint udslag, men kunne ikke se nogen forskel i ohm tallet når jeg drejede på hjulet (skal det gøres hurtigt/langsomt?).

Der var dog en forskel på ohmtallet på føleren monteret og den fra huggeren.

Når jeg bremser så ryster bilen af ligesom når ABS slår til under kraftig opbremsning og ABS lampen lyser så snart bilen har trillet et par meter, men den lyser ikke ved start, først når jeg triller (er pumpen så ikke udelukket?)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

sensor 18 år 2 måneder siden #14533

• 's profilbillede
Hejsa.

En ABS sensor har en modstand på 1k ohm ~ 1000 ohm +/- 100 ohm.
Når du drejer hjulet så skal du måle jævnstrøm og ca imellem 50-400 milli volt. bare drej hjulet stille, så multimeteret kan følge med.

Tjek også lige om der er tænder hele vejen rundt på trækakslen/kardan leddet, altså foran sensoren.

hvis den ABS bremser/det pumper i pedalen når du bremse alm, ja så er pumpen ok.

Hilsen Frank

Hjælp til udmåling af ABS føler 18 år 1 måned siden #14534

• 's profilbillede
Hej. Tak for svar.

Mener jeg målte 1,26 kilo-Ohm - er det ensbetydende med en defekt enhed?

Abs lampen begynder at lyse ved ca. 25 km/t.
Bilen synes jeg mere opfører sig som om den har en skæv skive på højre forhjul, men alle skiver er næsten lige skiftet, så det undrer mig hvis det skulle være tilfældet, men har læst rundt omkring, at det er et kendt problem på galanten.

Nu er vejret heldigvis snart til at jeg vil gå i kast med lidt rep.

Hvordan kan jeg tjekke om abs pumpen er i orden?

Hjælp til udmåling af ABS føler 18 år 1 måned siden #14535

• 's profilbillede
Sidst jeg havde pillet hjulet af for at kigge på det kunne jeg ikke se de tænder der skulle være på akslen. Er det svære at få øje på?
Kan de være røget af?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder