Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma skævbremsning

Carisma skævbremsning 18 år 2 måneder siden #1989

• 's profilbillede
Hej

Min Carisma med abs bremser er begyndt at skævbremse på forakslen. Det mærkes ved at det ligesom "vrider" lidt når man bremser meget hårdt.

Jeg var lige på bremsestand og teste den. Resultatet var skævbremsning på forakslen, perfekt bagpå.

Ved let tryk på bremsen, er den helt oppe på ca. 40% forskel på forhjulene.. Når trykket på pedalen langsomt øges, bliver forskellen mindre.. Lige før maks, er der kun en 5-8% forskel på hjulene.

Nogen der har oplevet noget lignende, eller som har gode ideer.

Det skal måske lige nævnes at der ikke har været udført noget på bremse systemet siden den har været til syn sidst, så det burde jo ikke være noget med luft i systemet.

Alle ideer modtages

/Jens
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Carisma skævbremsning 18 år 2 måneder siden #14490

• Billen
  • Billen's profilbillede
evt et ophæng, styrekugle eller bærekugle

Carisma skævbremsning 18 år 2 måneder siden #14491

• 's profilbillede
Den tvivler jeg sku lidt på når det er i en bremsestand jeg tester den. Der er det jo kun hjulets rotation og trykket fra kaliberen på skiven der har noget at sige vil jeg mene.

Tror mere på en kaliber der er groet fast eller noget i den stil, men er ubekendt med abs bremsers måde at virke på, så er i tvivl om jeg skal kigge efter noget andet

/Jens

Carisma skævbremsning 18 år 2 måneder siden #14492

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Jeg har sat nye skiver og klodser på min bil for og bag, og nye rør og slanger 8) har lige været til syn og blev kaseret på skævbremsning på baghjulene :twisted: synsmanden sagde det var skæve skiver,og jeg skulle have nogle nye eller få dem drejet af :oops: nye skiver der skal drejes af underligt, men jeg kan få et sæt nye på garantien, men de kunne ikke garantere at de ikke også er skæve :roll: men jeg kunne også få dem drejet af på deres regning,
prøvede så at undersøge det og flere steder siger de at de ikke ligger længe nok :shock: undre mig meget, kan det mund passe :?:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Carisma skævbremsning 18 år 2 måneder siden #14493

• Billen
  • Billen's profilbillede
Nully skrev:
Jeg har sat nye skiver og klodser på min bil for og bag, og nye rør og slanger 8) har lige været til syn og blev kaseret på skævbremsning på baghjulene :twisted: synsmanden sagde det var skæve skiver,og jeg skulle have nogle nye eller få dem drejet af :oops: nye skiver der skal drejes af underligt, men jeg kan få et sæt nye på garantien, men de kunne ikke garantere at de ikke også er skæve :roll: men jeg kunne også få dem drejet af på deres regning,
prøvede så at undersøge det og flere steder siger de at de ikke ligger længe nok :shock: undre mig meget, kan det mund passe :?:

Den røde sætning er da godt nok sort - sort snak Nully :hello:

Carisma skævbremsning 18 år 2 måneder siden #14494

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det syntes jeg også :roll: Jeg spurgte om det var lige som tryk impregneret træ, for der siger mand også at kvaliten er dårlig fordi det ikke ligger længe nok :lol: men det kendte de ikke noget til :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.209 sekunder