Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilke fælge passer til min Carisma fra 2002

Hvilke fælge passer til min Carisma fra 2002 18 år 3 måneder siden #1965

• 's profilbillede
Jeg har fået mig et mindre problem. Jeg har købt nogle alufælge hos Super Dæk Service.
I første omgang valgte de fælge 6,5x15 med et ET på 40. Men de skrabede på skærmkanten (baghjulene) når jeg kørt op over indkørslen. Så skiftede de til 6,5x15 men med et ET på 35. Problemet er der fortsat (men at dækket skarber med skærmkanten - men det er dog blevet mindre).
Nu siger de at de ikke ved hvad de skal gøre - og det ved jeg heller ikke. Så derfor håber jeg at nogen kan hjælpe mig her.
Dæk: 190/60R15
Carisma 1,6 2002 5 dørs.
Jeg kan se at bilen er typegodkendt med fælge 6x15 ET46 - men kan man ikke sætte fælge på men en bredde på 6,5" uden at det giver problemer.

Med venlig hilsen
Ole fra Horsens.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvilke fælge passer til min Carisma fra 2002 18 år 3 måneder siden #14365

• 's profilbillede
Fyld en glat 1½l sodavands flaske op med vand. Løft bagenden op og sænk forsigtigt ned med falsken mellem hjul og skærmkant og kør frem og tilbage sænk et par millimeter mere og kør frem og tilbage Fortsæt på denne måde til dækkene kan være der. Der findes også proffesionelt udstyr til at gøre det men det koster vist 3500 kr for sådan et sæt. :wink:

Hvilke fælge passer til min Carisma fra 2002 18 år 3 måneder siden #14366

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
De gør det jo også helt forkert. Hvis ET40 skraber på, så vil ET35 bestemt også gøre det, da jo lavere ET tallet er, jo længere kommer fælgen ud mod skærmkanten.

De skulle hellere prøve med ET45.

Nu kender jeg ikke så meget til de der carismaer, men min mor har en Carisma 1.6 fra ´98, og den kører med 195/50-15 dæk, og der ser ud til at være masser af plads.

Hvilke fælge passer til min Carisma fra 2002 18 år 3 måneder siden #14367

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
I mine bøger står der originalt et 44 --46

6,5 x 15 et 42

7x15 et 40

7x16 et 42

7x17 et 42

Så det er helt galt at gå ned i et 35
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Carisma DiD - Motorolie 17 år 9 måneder siden #14368

• 's profilbillede
Jeg har en Carisma DiD fra 2003 med 150.000 km på motoren. Motoren går perfekt når den er kold, men tikker irreterende meget når den bliver varm, specielt ved let acceleration. Har tidligere brugt 5-40 olie men har hørt at det kan være en fordel at bruge 0-30 olie. Er der nogen der har efaringer som de vil dele omkring dette ? Skal jeg eventuelt bruge noget olie/motorrens ?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder