Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Kobling på GTI

Kobling på GTI 18 år 3 måneder siden #14313

• 's profilbillede
Nully skrev:
Jeg syntes du skulle tage koblingen af og se at den ikke er slidt, ærgeligt at montere det hele og så den er slidt op, jeg ville hvis jeg var dig skifte gearolie samtidig til Dexron ii Automat gearolie med Abcon Grå - T i så kører den som en ny
Så tap olie af gearkassen inden du tager den af, og så monter den med ny olie og ny kobling :wink:

jeg skal ikke skille noget ad med mindre koblingen er slidt :-) og hvis jeg skal skille lortet ad kunne jeg ikke drømme om IKKE at skifte den :lol:
og det med gearolien skal jeg helt sikkert nok hvis den skal skiftes. men hvis koblingen ikke er slidt sker der intet.. den er ved at blive en smule rød i kanterne. så enten skal den gåes igennem til foråret eller også skal den måske skiftes inden næste syn. den klonker også forfærdeligt ved bump fra forhjulsophængene :?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Kobling på GTI 18 år 3 måneder siden #14314

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Anonymous skrev:
Cocacola skrev:
Husk at smide en skruetrækker ind i et af hullerne til trækakslerne ;) ..

hvorfor det?

Fordi, hvis planethjulene forskubber sig, er det ikke sikkert at du kan få dem på plads igen, og hvis du ikke ser at de har forskubbet sig, så flækker gearkassen når du starter bilen og sætter igang.

Det er ikke så længe siden at jeg så en Fiat Tipo gøre det samme..

Kobling på GTI 18 år 3 måneder siden #14315

• 's profilbillede
Cocacola skrev:
Anonymous skrev:
Cocacola skrev:
Husk at smide en skruetrækker ind i et af hullerne til trækakslerne ;) ..

hvorfor det?

Fordi, hvis planethjulene forskubber sig, er det ikke sikkert at du kan få dem på plads igen, og hvis du ikke ser at de har forskubbet sig, så flækker gearkassen når du starter bilen og sætter igang.

Det er ikke så længe siden at jeg så en Fiat Tipo gøre det samme..

lyder sgunte rart. bare en skruetrækker. eller en bestemt størrelse og længde? kender som sagt faktisk ikke noget til forhjulstræk :? :lol:

Kobling på GTI 18 år 3 måneder siden #14316

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er sådan set ligemeget.. Et stykke pap man lige ruller sammen er udemærket..
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder