Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Colt CAO Transmission

Colt CAO Transmission 18 år 3 måneder siden #14158

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Mathæus skrev:
Som jeg ku forstå det på Lance, så var der ikke den helt store forskel på motorstyringen på de to motore... Men ellers er det jo bare at skrælle en galant helt...

kan da godt være jeg skal se mig om efter en GTi gearkasse... lavere gearing passer vel fint med 17" sutter... :lol:
CocaCola - Sådan en GTi gearkasse, er den til at få tilpasset?

Ja det er fra en Colt/Lancer GTi. Den kræver ingen tilpasning, selve kassen er identisk.

Der er ingen fordele i at tage motoren fra en Galant GTi. Det bliver bilen kun dårligere af. Den har ganske vist et størrer drejningsmoment, men det er under 10Nm, og det er ikke nok til at opveje den ekstra vægt. Og du skal også lige have i baghovedet, at du skal skære i frontklappen for at den kan være der..

Det bedste ville være at finde enten en MIVEC eller GTi motor, og så bygge videre på den. Den billigste og lovligste(!) løsning er 1.8éren fra en Galant.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Colt CAO Transmission 18 år 3 måneder siden #14159

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Takker for den store respons - altid rart at man ved hvor man kan hente hjælp.

Holder mig til 1.8'eren da den, som CocaCola så ganske rigtigt siger kan lægges i lovligt (indtil man piller ved den selvf. :lol: ) og så er den vist også nemmere at finde for penge herhjemme...

Men vil prøve at få fat i en GTi gearkasse...

Colt CAO Transmission 18 år 3 måneder siden #14160

• 's profilbillede
kiand skrev:
Pinky skrev:
tror den gearkasse Cocacola tænker på er fra lancer og colt Gti.. som faktisk er en 4G93 motor med 150 hk så hut jeg visker.. så burde den ikke passe på alle 4G93 motore?? tror da også du hurtigere rammer de 160 - 170 hk med en gti motor fra colt eller lancer... men der er også et andet alternativ, nemlig en Mivec motor (4G92 mivec første gen, har ca 160 - 170 hk standart), eller en evo motor, når du nu er igang.. motorimport.dk kan vist få begge hjem hvis det er.. han har også gearkasser

retter dig lige lidt sorry 4G93 gti har 140 hk std
ups.. min fejl.. :headbang:

Colt CAO Transmission 18 år 3 måneder siden #14161

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Det skulle vel ikke lige være nogen der ved hvor man kan finde en Colt Gti Gearkasse som omtalt?

Den er tilsyneladende meget sværere at opdrive herhjemme end kokain :evil:
Gadbjerg Motorimport kan ikke skaffe den, og har ikke fundet en hugger endnu der ligger inde med en...
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder