Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Colt CAO Transmission

Colt CAO Transmission 18 år 4 måneder siden #1927

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Hejsa Mitsu godtfolk

Så er turen så småt kommet til min lille Japanske ræser - en '93 Colt CAO 1.6 GLXi (altså 4G92).

Planen er at smide en 1.8 Galant motor (4G93) i, og så lege lidt med stumper og sådan indtil vi rammer omkring 160-180 HK. 8)

Da jeg nu skal ud og anskaffe mig en motor til dette, og da min gearkasse efterhånden er moden til udskiftning, så er spørgsmålet:
Hvilken gearkasse ville være mest optimal?
Tænker både på at den skal kunne holde til den noget større belastning, men samtidig må det gerne være noget der ikke tager år at få til at passe på bilen...
Skal jeg finde en ny magen til den der ligger i nu, eller er der mere perspektiv i at finde en fra en 4G93? Eller skal jeg ud en mørk nat og hugge fra en eclipse :twisted:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Colt CAO Transmission 18 år 4 måneder siden #14153

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det bedste er at tage tage både motor og gearkasse fra Galanten, men tvivler på at motor styring passer på colten og over på en Galant motor alle stik og styreboks skal jo være fra Galanten :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Colt CAO Transmission 18 år 4 måneder siden #14154

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Pas på med Eclipse gearkassen, hvis det er fra en GS-T. Trækakslerne fra din Colt passer ikke i.

Hvis du kan, så få fat i en GTi gearkasse. Den er lavere gearet.

Colt CAO Transmission 18 år 4 måneder siden #14155

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Som jeg ku forstå det på Lance, så var der ikke den helt store forskel på motorstyringen på de to motore... Men ellers er det jo bare at skrælle en galant helt...

kan da godt være jeg skal se mig om efter en GTi gearkasse... lavere gearing passer vel fint med 17" sutter... :lol:
CocaCola - Sådan en GTi gearkasse, er den til at få tilpasset?

Colt CAO Transmission 18 år 4 måneder siden #14156

• 's profilbillede
tror den gearkasse Cocacola tænker på er fra lancer og colt Gti.. som faktisk er en 4G93 motor med 150 hk så hut jeg visker.. så burde den ikke passe på alle 4G93 motore?? tror da også du hurtigere rammer de 160 - 170 hk med en gti motor fra colt eller lancer... men der er også et andet alternativ, nemlig en Mivec motor (4G92 mivec første gen, har ca 160 - 170 hk standart), eller en evo motor, når du nu er igang.. motorimport.dk kan vist få begge hjem hvis det er.. han har også gearkasser

Colt CAO Transmission 18 år 3 måneder siden #14157

• 's profilbillede
Pinky skrev:
tror den gearkasse Cocacola tænker på er fra lancer og colt Gti.. som faktisk er en 4G93 motor med 150 hk så hut jeg visker.. så burde den ikke passe på alle 4G93 motore?? tror da også du hurtigere rammer de 160 - 170 hk med en gti motor fra colt eller lancer... men der er også et andet alternativ, nemlig en Mivec motor (4G92 mivec første gen, har ca 160 - 170 hk standart), eller en evo motor, når du nu er igang.. motorimport.dk kan vist få begge hjem hvis det er.. han har også gearkasser

retter dig lige lidt sorry 4G93 gti har 140 hk std
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder