Svigermors, Lancer fra 97 har en 1,3 16v motor.. den samme som i colt.. den har standart bananmanifold, og ikke nogen form for genanvending af udstødningen... jeg tvivler på at en manifold fra 1,6 (glxi) passer over på en 1,3.. har godt nok ikke lige sammenlignet min egen motor med svigermors. men er temlig sikker... desuden tror jeg ikke du vil få mere skub i den, tvætimod kommer den måske til at miste trækkraft.. ved det ikke, men hvis det skal være, bør du finde en anden knastaksel, der er skarbere... men men.. pas på du ikke kommer til at bruge for mange penge på ingen ting.. så var det måske bedre at lægge en hel 1,6 motor over i.. vil tro at sådan en brugt motor, vil koste omkring 4-5000, gearkasse passer vist nok over.. du skal dog have lavet lidt om på dit ledningsnet, da din motor køre med en såkaldt map-sensor, og 1,6 køre med luftmængde måler.. ( du skal også have boks).. det gode ved denne ombygning er at du lovligt må lægge 1,6 overi da den yder 90 hk på papirne, men har fået målt min til lidt over 100 hk uden at jeg har gjort noget ved den.. du kan også vælge at betale afgift af ombygningen, tror ikke det koster alverden, og bremser og resten af bilen er nøjagtig magen til en 1,6.. så det sku være lige til...