Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Min galant går hele tiden i stykker

Min galant går hele tiden i stykker 18 år 5 måneder siden #1896

• 's profilbillede
Nu har jeg haft en galant fra 92 i omkring 1 år. den har gået 250.000km. Jeg gav 15.000 indtil videre har jeg brugt omkring 20.000 på reperationer. servorørene har været utætte, gearkassen og koblingen har været skiftet 2 gange(og er lige gået i stykker igen) på det år jeg har haft den. og ham der havde den før havde også haft skiftet gearkassen. Startkrænsen er i stykker, balanceakslen står forkert.

Nu tror jeg desværre jeg bliver nød til at sælge den, da jeg ikke længere har penge til at reperere den, og jeg tør heller ikke da jeg er bange for gearkassen bare vil gå i stykker igen. det piner mig da det er en meget dejlig bil.

Jeg kan ikke forstå jeg har været så uheldig :( Ville bare lige høre om der er andre der har haft lignende problemer? Det er ikke fordi jeg køre bilen hårdt, jeg kører ganske normalt og pænt.

Nogen der eventuelt kunne anbefale en anden mitsu? Jeg vil gerne have en mitsubishi men ikke en der ikke kan køre mere end 3 måneder uden at skal have skiftet gearkasse.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Min galant går hele tiden i stykker 18 år 5 måneder siden #14010

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Nu ved jeg ikke om det er en 1,8 eller en 2,0 8v eller en 2,0 Gti, men det lyder ikke rigtigt, jeg laver da mange Galanter her, og vi har da skiftet gearkasser på nogle stykker, da de er et svagt punkt :roll: kobling skifter vi da også flere af, men ikke på samme bil samme år :roll: min har jeg da skiftet servo rør på 2 gange gearkassen er den samme og den har kørt 75000km med Turbo på motoren, så der er noget der ikke stemmer helt for den burde ikke ødelægge så meget på så kort tid, jeg kender ingen andre der har været ude for det, hvis de kører rimeligt, og ikke tæsker den i alle gear, og bare giver slip på koblingen så den hopper af sted,
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Min galant går hele tiden i stykker 18 år 5 måneder siden #14011

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
jeg har haft en 1,8 et år der var ikke nogen problemer med den og jeg var ikke altid sød ved den i gearene men solgte den til en knægt på 19 år og han spiltede gearkassen totalt på 2 måneder men det kan jeg godt forståmed hans kørsel tæsk lige fra start til slut. men der er vel osse en enkel galant eller 2 som er mandags biler

Min galant går hele tiden i stykker 18 år 5 måneder siden #14012

• 's profilbillede
Jeg er også en ung fyr på 20 der kører en galant(og det er en 2.0 16v). Jeg kører generalt ikke "brian" kørsel som mange af mine jævnalderne. Så derfor kan jeg ikke forstå min kære galant hele tiden går i stykker. Jeg tror det er ham jeg får til at lave den som sætter noget på forkert. For det kan jo ikke passe at min kobling og gearkasse skal gå i stykker hver 3 månede. Men det er fandme godt nok irriterende, især fordi min familie bliver ved med at tro at det er fordi jeg kører rådent så det er min egen skyld :( Jeg kan slet ikke forestille mig hvor råddent man skal kører for at splitte så meget af på så kort tid. Og selvom det i teorien gik i stykker fordi jeg kørte råddent, så ville enhver idiot jo kunne forstå at de skulle holde op efter første gang de splittede noget så dyrt af :(

Selv tror jeg det er ham fyren der laver den der ikke har gjort det ordenligt, men det er sort arbejde så der er ingen stedder at klage. Min familie siger jeg bare kunne lade være med at købe en "nedslidt" bil.

Men nu tror jeg desværre det er på tide at tage pladerne af min galant, for jeg har sku ikke penge til at få den fixet igen, for at den så skal gå i stykker om 3 måneder.

Måske hvis jeg engang får mange penge kan jeg købe mig en galant og få den restureret. Men det er fandme ærligt, for det er sådan en fed bil!

Min galant går hele tiden i stykker 18 år 5 måneder siden #14013

• 's profilbillede
Jeg vil næsten sige at uanset hvor råddent du kører så kan du ikke ødelægge en kobling på 3 måneder og det burde heller ikke nødvendigt at skifte det så tit.

Jeg er ikke selv den der lige kører pænest og min har da gået næsten 300.000 nu hvoraf jeg har kørt de 70.000 og jeg har ikke problemer med hverken gearkasse eller kobling. Så måske du skulle prøve en anden mekanikker

Min galant går hele tiden i stykker 18 år 5 måneder siden #14014

• 's profilbillede
Wow, det er godt nok rart at høre jeres svar. Indtil videre har folk bare gået of sagt til mig at det er min egen skyld og at jeg selv har smadret alle de ting. Jeg troede også selv at det må have været mekanikeren(som i øvrigt blev anbefalet af familien) som der havde sat noget forkert på. Men så har jeg bare fået afvide at det var fordi det var dumt at købe sådan en bil og blahblahblah, det var en dårlig bil. Jeg skulle nok selv have fundet en ordenlig mekaniker, i stedet for at tage deres råd. Men så har jeg jo lært det i hvertfald. Bare trist at jeg måtte smide 18.000 i en bil til 15.000 før jeg blev klogere, og det er også trit at min galant sikkert aldrig kommer ud at køre igen.

Nu sender jeg det her emne til mine familiemedlemmer, så kan de få afse nogen svar for nogen som ihvertfald har forstand på det med galanter!

Det er sku da også helt absurd, min bil har kun kørt 3 uger med den sidste kobling og gearkasse, og den er så allerede gået i stykker i går. Selv den værste brian kunne sku da ikke smadre en kobling så hurtigt.

Hvis der er flere der har noget at tilføje så gør det endeligt :)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.199 sekunder