Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Co2

Co2 18 år 5 måneder siden #1877

• 's profilbillede
Heysan...

Er der nogen der ved hvilke dyser og hvad de hedder, som der skal bruges på en Carisma 1.8 GDI fra 2000/10mdr? Det er en motor af typen 4G93.
Bilen blev skoddet til syn, da den forurenede for meget (0,392). Jeg skiftede efterfølgende 4 x platin tændrør, en lambdasonde og luftfilteret. Kørte den ned på det lokale værksted og fik målt den og lige lidt havde det hjulpet Så tænkte jeg, at jeg måtte bide i det sure æble og køre den på et Mitsu.værksted og få den tjekket. Sagde til dem at jeg godt lige ville kontaktes, inden de gik igang hvis "operationen" blev meget stor. Mine bange anelse for en stor regning, blev da også bekræftet, da jeg fik af vide at den skulle ha' skiftet indsprøjtningsdyserne. Det ville beløbe sig på et sted mellem 12-13 kilo Den har for ca. 3 år siden også fået skiftet et gasspjæld (pris 8 kilo + montering). Synes sgu det er mange penge at smide om sig, når jeg ikke engang har haft bilen i 2 år endnu og den ikke har kørt mere end 117.000 km

Så istedet for at nu er gode råd dyre - ville det være fedt med nogle billigere råd

Mvh Janvo.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Co2 18 år 5 måneder siden #13880

• 's profilbillede
Hej tror det er værd at prøve at give den en indsprøjtningsdyse rens. Det er selvfølgelig ikke sikkert det virker, men hvis det gør er det jo en langt billigere løsning.

Co2 18 år 5 måneder siden #13881

• 's profilbillede
Hey igen.

Det har desværre ikke hjulpet med dyserens :cry: Sådan noget pis... :twisted: Hvordan kan man finde ud af om det ER indsprøjtningsdyserne og ikke catalysatoren der er stået af??? Det vil jo være surt show først skifte dyserne, hvis det så viser sig at være "katten" :roll: DEN er jo ligesom prøvet med tændrørene, lambdasonden og luftfilteret.....

Mvh Janvo.

Co2 18 år 5 måneder siden #13882

• 's profilbillede
hvis du prøver at slå på katten og den rasler, så er den færdig. Hvis udstødningsrøret er samlet ved katten kan du prøve at skille det ad og kigge ind i katten, indmaden kan nogle gange godt forskubbe sig lidt og det er nok til at give et dårligt co tal.

Hvis du vil finde ud af om dyserne virker korrekt, er du nødt til at få dem prøvet af. Der bliver sat tryk på dyserne og så kigger man på om de forstøver korrekt. Kig også efter om de er brændt/smeltet ude i enden, hvis de er det er der ikk noget at gøre.

Co2 18 år 5 måneder siden #13883

• Billen
  • Billen's profilbillede
Kan det betale sig at købe dem brugt dysserne ??

Co2 18 år 4 måneder siden #13884

• 's profilbillede
Har langt om længe fået taget mig sammen til at smide dytten på værksted, som forhåbentlig er billigere end Mitsubishi. De ville rense dyserne og forhåbentlig er det "bare" det der er galt. Jeg gi'r lyd fra mig igen, når jeg har fået svaret.

Mvh Janvo.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder