Heysan...
Er der nogen der ved hvilke dyser og hvad de hedder, som der skal bruges på en Carisma 1.8 GDI fra 2000/10mdr? Det er en motor af typen 4G93.
Bilen blev skoddet til syn, da den forurenede for meget (0,392). Jeg skiftede efterfølgende 4 x platin tændrør, en lambdasonde og luftfilteret. Kørte den ned på det lokale værksted og fik målt den og lige lidt havde det hjulpet Så tænkte jeg, at jeg måtte bide i det sure æble og køre den på et Mitsu.værksted og få den tjekket. Sagde til dem at jeg godt lige ville kontaktes, inden de gik igang hvis "operationen" blev meget stor. Mine bange anelse for en stor regning, blev da også bekræftet, da jeg fik af vide at den skulle ha' skiftet indsprøjtningsdyserne. Det ville beløbe sig på et sted mellem 12-13 kilo Den har for ca. 3 år siden også fået skiftet et gasspjæld (pris 8 kilo + montering). Synes sgu det er mange penge at smide om sig, når jeg ikke engang har haft bilen i 2 år endnu og den ikke har kørt mere end 117.000 km
Så istedet for at nu er gode råd dyre - ville det være fedt med nogle billigere råd
Mvh Janvo.