Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Fugt i kabinen

Fugt i kabinen 18 år 5 måneder siden #1865

• 's profilbillede
Hej eksperter
Min nyerhvervede Galant fra 94 med stor bagsmæk, dugger ekstremt meget, selv i tørvejr dugger ruderne og regner det er det næsten uforsvarligt at køre i den.
Jeg har tjekket lister omkring døre og bagsmæk, men synes de ser ok ud, når jeg vasker den kan man høre at drænet fra gitteret ved torpedopladen tager godt fra.
Er der nogen der har nogle erfaringer.

Samtidig vil jeg høre om der er nogen der ved hvor meget frihøjde der normalt er,(min er ca 15 cm i fronten, og baghjulene står som om den har gjordt i bukserne) da jeg har en mistanke om at min er sænket, og det har jeg netop ikke brug for når jeg bor på landet, og det snart bliver snevejr.

Med venlig hilsen
Cykelmic.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Fugt i kabinen 18 år 5 måneder siden #13817

• 's profilbillede
Min dugger også en smule, hvor ingen andre vinduer dugger, men der er vist fordi jeg har trukket kabler forbi reservehjulet, så der kommer jo nok noget fugt op der!! jeg tætner det dog snart!!

men jeg har ikke noget imod det da jeg aldrig bruger min bagrude :D
Subben i bagage rummet laver så mange vibrationer i min forrude så mit bakspejl falder ned, selv når jeg bruger rudelim!! mystisk :shock:

Fugt i kabinen 18 år 5 måneder siden #13818

• 's profilbillede
hej har selv haft nøjagtig samme model med samme problem tror sgu det er en sygdom

Fugt i kabinen 18 år 5 måneder siden #13819

• 's profilbillede
Det plejer at være fordi at der kommer vand ind i kabinen, når den dugger så meget som den gør, ku måske være at det er nogel af de gummie bøsninger der sidder rundt om din slanger,kabler, eller ledninger på torpedo pladen... rust er også en mugeligehed, og det behøver ikke lige frem at meget huld... jeg fik f.eks. vand ind i bagagerummet på min colt, da der var en af punkt svejsningerne til donkraften der havde revet huld på pladen, og hullet var altså ikke stører end at en nål ku komme igennem, fejlen skyltes at donkraften havde været spændt for hårdt op i holderen...

Fugt i kabinen 18 år 5 måneder siden #13820

• gysse
  • gysse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 5
kiand skrev:
hej har selv haft nøjagtig samme model med samme problem tror sgu det er en sygdom

det er jeg også bange for for nu er min også begynt at dugge
øv øv :cry:

Gysse :wink:
Livet er for kort til fartbegrænsninger

Fugt i kabinen 18 år 5 måneder siden #13821

• Billen
  • Billen's profilbillede
Det kan også være fordi at jeres vinduer ikke er helt rene, i så fald vil de også dugge mere.

Der er et gammelt husmandsråd om at man først pudser vinduerne og derefter gnider vinduerne ind i sulfo (opvaskemiddel), man skal ikke komme særligt meget sulfo på og det skal poleres væk med knofedt.

Ved at det virker på visiret på en styrthjelm men ved ikke om det virker i bilen :!:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder