hej allesammen.
Det der abs/problemer tror jeg godt jeg kan hjælpe lidt med.
en hurtig måde at kontrolere abspumpe på gi den strøm i stikket, nemmest i det brede stik til styreboksen (bagagerum venste side bag plastic)
adskild stikket og man skal ha fat i (ben2) men husk lige at sætte en sikring på den ledning med + som i gir strøm så finder man hurtig ud af om pumpen virker.
mener der står numre på stikket men vær lige sikker så man ikke får fat i det forkerte ben i stikket.
abs følere hmmm :
ohmværdien den ligger omkring (600 til 1600 ohm 91-1993 /800 til 1200 ohm 88 -1991) men en forholdvis nem måde at kontrolere følere på
en kører bilen en anden sidder i bagagerummet med et måleinstrument
så finder man et sted hvor man kan holde en konstant hastighed
så gælder det om at måle på de foreskelige følere og sammenligne målinger der skal ikke ret meget forskel til før end at styreboksen vil melde fejl.
målingerne laves med afmonteret styreboks i stikben/bredt stik
stikben placering i det store stik:
nippon abs 06,91 til 1993
venstre for ben 4 og 5
højre for ben 21 0g 23
venstre bag 7 og 9
højre bag 24 og 26
nippon abs 1988 til 1991
venstre for ben 14 og 15
højre for 33 og 31
venste bag 10 og 12
højre bag 28 og 30
husk måleresultatet under kørsel er en vekselspænding dvs ac på måleapperat.
man kan også måle med bilen løftet på en donkraft men det er svært at ramme samme hastighed på hjulene og forhjulene er sværre at dreje.
En anden ting som også er en feljmulighed er afstanden fra føler til sencorring hvis afstanden ej er ens,jeg syntes dem som jeg har bøvlet med har det været sencorring der enten har været fyldt med skidt eller tænderne er tæret væk,eller ringen har været skæv/oval det har jo indflydelse på afstanden til føler kan give et forkert signal til box
held og lykke med det har selv bøvlet en del med det