Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: ABS lampe går amok

ABS lampe går amok 17 år 11 måneder siden #13791

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
prøver lige at kigge på de 2 jeg har og ser hvad nummer jeg kommer frem til for det er fra gtier osse
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

abs 17 år 11 måneder siden #13792

• 's profilbillede
hej allesammen.
Det der abs/problemer tror jeg godt jeg kan hjælpe lidt med.
en hurtig måde at kontrolere abspumpe på gi den strøm i stikket, nemmest i det brede stik til styreboksen (bagagerum venste side bag plastic)
adskild stikket og man skal ha fat i (ben2) men husk lige at sætte en sikring på den ledning med + som i gir strøm så finder man hurtig ud af om pumpen virker.
mener der står numre på stikket men vær lige sikker så man ikke får fat i det forkerte ben i stikket.
abs følere hmmm :
ohmværdien den ligger omkring (600 til 1600 ohm 91-1993 /800 til 1200 ohm 88 -1991) men en forholdvis nem måde at kontrolere følere på
en kører bilen en anden sidder i bagagerummet med et måleinstrument
så finder man et sted hvor man kan holde en konstant hastighed
så gælder det om at måle på de foreskelige følere og sammenligne målinger der skal ikke ret meget forskel til før end at styreboksen vil melde fejl.
målingerne laves med afmonteret styreboks i stikben/bredt stik
stikben placering i det store stik:
nippon abs 06,91 til 1993
venstre for ben 4 og 5
højre for ben 21 0g 23
venstre bag 7 og 9
højre bag 24 og 26
nippon abs 1988 til 1991
venstre for ben 14 og 15
højre for 33 og 31
venste bag 10 og 12
højre bag 28 og 30
husk måleresultatet under kørsel er en vekselspænding dvs ac på måleapperat.
man kan også måle med bilen løftet på en donkraft men det er svært at ramme samme hastighed på hjulene og forhjulene er sværre at dreje.
En anden ting som også er en feljmulighed er afstanden fra føler til sencorring hvis afstanden ej er ens,jeg syntes dem som jeg har bøvlet med har det været sencorring der enten har været fyldt med skidt eller tænderne er tæret væk,eller ringen har været skæv/oval det har jo indflydelse på afstanden til føler kan give et forkert signal til box
held og lykke med det har selv bøvlet en del med det :wink:

ABS lampe går amok 17 år 9 måneder siden #13793

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Starter lige denne op igen..
Min pumpe har nr. MB699436 og det er en GTI 91. Pumpen ser lidt anderledes ud end den på Nullys billeder.
Vedhæftninger:
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

ABS lampe går amok 17 år 9 måneder siden #13794

• 's profilbillede
Øøøh den der smøredut hvor ser du den ?? Der sidder en der ligner ovenpå den men det er altså en udluftnings-skrue :wink:

ABS lampe går amok 17 år 9 måneder siden #13795

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Øøøh den der smøredut hvor ser du den ?? Der sidder en der ligner ovenpå den men det er altså en udluftnings-skrue
Jeg tog fejl, for da jeg fik fjernet skidtet så jeg der var to udluftningsskruer på toppen
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

ABS lampe går amok 17 år 7 måneder siden #13796

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Så fik jeg sat ny pumpe i men ABS lampen lyser stadig efter et par meters kørsel :evil:
Fik også stampet et nyt sæt bag-kalibre op af jorden, det var nu ikke så let at finde nogen der havde det på lager :evil:
Har målt alle hjul følere til omkring de 1000 ohm, så det er vist ok..
De bageste kranse ser lidt hakkede og rustne ud så det kunne være det der er galt, ellers er der kun ABS boxen tilbage, har dog haft den skilt ad for at se om der var kommet vand ind, men det er ikke tilfældet.
Nye kranse koster sikkert en bondegård så tænkte om man ikke kunne slibe de gamle og så justere følerne efterfølgende :?: har nogen erfaringer med det :?:
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder