Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Air/fuel ratio

Air/fuel ratio 18 år 7 måneder siden #1817

• Lau
  • Lau's profilbillede
Jeg har lagt en motor fra en Galant VR4 i min Galant GTi. Altså en 2 liters turbomaskine. Det virker rigtigt godt.
Nu har jeg så sat et ur der måler air/fuel ratio i. Når jeg skyder til bilen og jeg har fuldt ladetryk står den på rich, når jeg kører ved konstant hastighed står den på optimal og når den motorbremser går den i lean.
Får bilen så hvad den skal ha ? Eller er det bedre den står i optimal hele tiden ? Eller er det kun et spørgsmål om brændstof økonomi ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Air/fuel ratio 18 år 7 måneder siden #13447

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Hej, når bilen motorbremser, så skal den helst have minimum af brændstof, så det kan kun være normalt at den viser lavt forbrug :wink:

Air/fuel ratio 18 år 7 måneder siden #13448

• 's profilbillede
En af mine karmerater, havde også sådan en måler i, den svingede på samme måde, og han havde styreboks fra turbo motor... så tror at det hele er som det skal være.. når du motor bremser lukke du jo helt eller delvist af for benzinen, og det er bedre at den får en lille smule formeget når du skyder den af end at den får for lidt, for så kan du risikere at brænde huld på stempel... sef skal den helle ikke ryge så sort at du ikke kan kigge ud af bagruden.. tror det er som det skal være...

Air/fuel ratio 18 år 7 måneder siden #13449

• 's profilbillede
Pinky skrev:
En af mine karmerater, havde også sådan en måler i, den svingede på samme måde, og han havde styreboks fra turbo motor... så tror at det hele er som det skal være.. når du motor bremser lukke du jo helt eller delvist af for benzinen. og når du skyder den af er det bedre at den får en lille smule formeget, end at den får for lidt, for så kan du risikere at brænde huld på stempel... sef skal den helle ikke ryge så sort at du ikke kan kigge ud af bagruden.. tror det er som det skal være...
lige lidt rettelse så man også kan forstå det :oops:

Air/fuel ratio 18 år 7 måneder siden #13450

• Lau
  • Lau's profilbillede
OKay, super jeg synes også det virker rigtigt....
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder