Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!!

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 7 måneder siden #13439

• 's profilbillede
Billen skrev:
Har prøvet en lille tur her til morgen med 6000 rpm i 3. gear. PUHA hvor den lyder med 140 km/t i 3. gear :cry: , så må vi se i aften om det har hjulpet :P

Ser frem til at høre om det har hjulpet, har også hørt historier fra folk som har været på bilferie i europa føler det som om de har fået en ny bil igen, ikke nødvendigvis carismaer.
Så jeg tror der er noget om snakken med at motoren bliver blæst igennem og sod eller gammel aflejret olie bliver brændt af ved høj belastning i kortere/længere tid.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 6 måneder siden #13440

• Billen
  • Billen's profilbillede
Har ikke hjulpet at tæve den i 3. gear, men vil lige prøve igen nu hvor jeg har fået V-power samt dysserens i tanken :)

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 3 måneder siden #13441

• Billen
  • Billen's profilbillede
:banan: SÅ SKETE DET :banan:

Jeg fik laaaaaaaaaaaaangt om lææææææææææææænge taget mig sammen til at give dytten en olie kur . . . . . . . . . :koger:

Det hjalp 85 - 98 % på problemerne.

En tur forbi T Hansen og købe noget Abcon Olie rens, Abcon Blå til motoren, Abcon Grå til gearkassen og Dexron II også til gearkassen.

Fulgte brugsanvisningen (Næsten) kom vist til at skyde den af et par gange med olierensen i, og kom Shell GDI olie i motoren sammen med Abcon Blå.

De første 40 - 80 km tikkede bilen, det plejer den nu at gøre de første 10 km efter olieskift, men nu er den helt holdt op med det igen, så nu mangler jeg bare at den sidste smule lyd fra gearkassen også forsvinder, den er allerede blevet nedsat meget efter Abcon Grå i gearkassen.

Jeg har også fået et mærkbart bedre optræk efter denne oliekur så det er klart at anbefale. . . .

For MIT vedkomne kører min motor bedst på Shell GDI olie, har prøvet Castrol special olie men det virkede ikke for min motor, og desuden har jeg også fået en god pris på Shell olien 8)

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 3 måneder siden #13442

• 's profilbillede
Hej.

Det lyder jo som en kur min Gdi også kunne godt kunne trænge til.!

Hvor køber du forresten den Gdi-Olie du hælder på, jeg har siddet og
ledt efter den på nettet, jeg vil jo helst undgå at give overpris hos Mitsubishi.?

Mvh
Henning

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 3 måneder siden #13443

• Billen
  • Billen's profilbillede
Gæst. skrev:
Hej.

Det lyder jo som en kur min Gdi også kunne godt kunne trænge til.!

Hvor køber du forresten den Gdi-Olie du hælder på, jeg har siddet og
ledt efter den på nettet, jeg vil jo helst undgå at give overpris hos Mitsubishi.?

Mvh
Henning

Jeg har et transportfirma og gennem min Diesel Pusher kan jeg bestille olie osv. men prøv på en shell tank, ellers ring til deres hovedkontor og snak med dem.

Den er specialt udviklet til mitsubishi GDI motoren og det står også på den.

Hvis de skal have en bondegård for olien ( over 125,00 kr. pr. liter ) så skriv igen i denne tråd :wink:

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 2 måneder siden #13444

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Lige en indskydelse; En gang Abcon OSC inden olieskift, og så en gang Castrol (eller andet) 5W/40 Magnatech og en dunk Abcon blå-m kan afhjælpe ventiltikken i en Colt/Lancer GTi årgang ´92 - ´96 med 4G93 DOHC motor.

Jeg har selv lige kørt kuren på min egen, og selv i minus grader er det meget svagt jeg kan høre ventilerne, men fra omkring 0 grader og op, er det kun en enkelt ventil der stadig hænger en smule, men det varer ikke mange minutter før den stopper. Før kuren, hamrede og bankede ventilerne, så jeg næsten blev bange for den ;) , og den tikkede også en smule, selv når den var varm.

Lige en reminder, inden man hælder Abcon OSC i olien, SKAL den være driftvarm, ellers virker det ikke. Jeg prøvede først med noget der hedder Protec, som skulle virke rigtig godt, men da kom jeg det i, da motoren var kold.
Tid til at oprette siden: 0.209 sekunder