Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!!

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 7 måneder siden #1816

• Billen
  • Billen's profilbillede
Min fine fine Carisma 1,8 GDI fra 2000 driller . . . .

Når man kører med jævn fart hugger den i det uanset gear og uanset fart, mærkes ikke så meget ved høj fart, det starter allerrede fra 1600 RPM og op, Rafco mener den skal blastes samt nye dysser, lyder meget dyrt ( ved at blastingen koster 3-4000 + moms ).

Når jeg triller med bilen i frigear og den grønne ECO GDI lampe lyser går den meget dårligt i tomgang men når den slukker og man holder stille går den som en drøm i tomgang ? ? ? ?

Nogle bud på problemerne ?

Mvh
Billen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 7 måneder siden #13434

• 's profilbillede
Hej Billen

Nu er jeg ikke selv den store carisma ekspert men har læst en del på nettet i forbindelse med vores egen comfort 1.8GDI fra 2000 som vi overtog i foråret.

Vores carisma huggede også en del men kun ved lave omdrejninger hvilke var problematisk når man kørte i kø. I dag kører den meget bedre med et lavere benzin forbrug (ned til 6,6 l/100km på en tank) i starten men benzinforbruget kan også skyldes at vi har lært bilen bedre at kende og kører anderledens.

Vi har fra starten fyldt shell v-power på og den har fået et par ture på motorvejen i tredie gear for høje omdrejninger i et par minutter. I dag kører den super og den hugger ikke mere, kun en smule når motoren er helt kold og stadig kun ved lave omdrejninger.

En del steder på nettet nævnes det at en tilsoddet bil kan forårsage huggen og flere har benyttet metoden med en god tur på motorvejen til at rense ud. Vores lokal mitsu værksted nævnte selv at en god "rensende" tur på motorvejen kan være lige så god som en udrensning på værkstedet.

Glemte at nævne at jeg også har haft reset motorstyringen ved at fjerne stelforbindelsen 10 minutter og herfter lade den stå i tomgang et par minutter. Ved ikke om dette også har haft en gavnlig effekt på "huggeriet".

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 7 måneder siden #13435

• Billen
  • Billen's profilbillede
Tror jeg vil prøve den der med at rykke en tur på motorvejen i tredje.
Den er faktisk blevet meget værre med huggeriet efter vi var en tur i jylland, fra kbh, og jeg kørte da ikke 110/130 hele vejen der over 8)

Har kun haft dårlig oplevelse med at prøve at resette computeren, det tog det meste af en uge at få den til at køre i tomgang igen :(
Når man skal køre tomgangen ind igen er det vist noget med at man først sætter tændning på og så tænding fra og så starter bilen og lader den stå i tomgang 4-7 minutter, og på INTET tidspunkt piller ved gaspedalen
Men skulle måske prøve det igen for en sikkerhedsskyld.

Har også prøvet at køre på V-Power det hjalp i starten men efter 2-3 tanke var effekten væk.
Har også prøvet Abcon dyse rens som man også smider i benzinen samme effekt i starten men ikke på sigt.

Når lillemor kører i bilen ligger hun et sted mellem 5,8l-6,8l /100 Km og når jeg kører normalt, som jeg kører, ligger den mellem 6,6l-9,7l /100Km så det er meget op til ens kørselsmønster hvor meget man får ud af de dyre dråber.

Hvilken olie har du på din bil Mics :?: , kører selv på Shell's GDI olie i øjeblikket, får det til en super pris 72,00 kr. pr. liter.

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 7 måneder siden #13436

• 's profilbillede
Ved ikke præcis hvilke olie andet end det er af mærke Castrol, har smidt det lille papmærkat med olie info ud som mitsu service værkstedet havde hængt i bilen.

Imponerende med 5,8l/100 km er det for en hel tank? Har kunnet holde den på lidt over 15km/l for en tank ved at køre lidt morfar kørsel, herhjemme er det konen der kører med stort forbrug ;)

Har iøvrigt også bemærket at GDI ECO lampen nu vedvarende lyser helt op til ~140km/t ved ~4000 omdrejninger. I starten slukkede lampen allerede ved 110km/t.

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 7 måneder siden #13437

• Billen
  • Billen's profilbillede
Har prøvet en lille tur her til morgen med 6000 rpm i 3. gear. PUHA hvor den lyder med 140 km/t i 3. gear :cry: , så må vi se i aften om det har hjulpet :P

HJÆÆÆÆLP min bil eller jeg dør den !!! 18 år 7 måneder siden #13438

• 's profilbillede
Billen skrev:
Har prøvet en lille tur her til morgen med 6000 rpm i 3. gear. PUHA hvor den lyder med 140 km/t i 3. gear :cry: , så må vi se i aften om det har hjulpet :P

Hehe, ja, og det varmer godt i bilen ;)
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder