mitsubishi galant 1998
18 år 7 måneder siden #1815
hej
Jeg har en galant fra 1998 og har efter køb pludselig registreret en lyd som jeg troede var dækstøj (monteret med SAVA dæk 15" på alufælge), Lyden er ligeså kraftig som vinterdæk støj og motor´støj er det ikke da lyden fortsætter uændret ved udkobling og tomgang.
Jeg lurer nu på om det kan være trækakslerne der indeholder knokkelled eller koblinger som kan larme/summe sådan, prøvede at tage en kanyle og suge lidt fedt ud af den ene manchet og det lignede som om der var vand i fedtet.
Kan disse trækaksler skiftes indenfor rimeligheden rammer eller kan de skilles ad og gives ny fedt??
Claus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
mitsubishi galant 1998
18 år 7 måneder siden #13425
Kunne lyde som nogle døde hjullejer !
mitsubishi galant 1998
18 år 7 måneder siden #13426
Rønne
Knokkelleddene kan skiftes ja.. Og det er mange gange billigere end nye trækaksler.
Hvis det er altså er dine træaksler der knurrer ?
Rønne
mitsubishi galant 1998
18 år 7 måneder siden #13427
sys da at trækakslere plejer at give en kraftig bakelyd og får rattet til at ryste en del.. sys også det mest lyder som et hjulleje.. det med vand inde ved knokkelled, tror det er kondensvand...
mitsubishi galant 1998
18 år 7 måneder siden #13428
ups ikke bakelyd men Bankelyd
mitsubishi galant 1998
18 år 7 måneder siden #13429
man kan typisk høre det er trækakslerne den er galt med, hvis man drejer fuld udslag og så køre stille rundt, så vil der komme nogen klonk, klonk, klonk lyde.