Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjælp til lakering og afrensning

Hjælp til lakering og afrensning 18 år 9 måneder siden #1729

• 's profilbillede
Hej

Jeg er i gang med at reparere et sted med rust på min frontklap. Jeg startede med at slibe det ned med sandpapir, først korn. 80 og så korn. 240. Derefter afrensede jeg området med cellulose fortyder, samt et par cm. ud på lakken omkring området. Dækkede af, og så fik det grunder og efter et par timer mere fik den så sort spray.

Nu står den så og hærder, men her kommer mit spørgsmål

I morgen skal den så have klarlakken, når alt er hærdet op. Men Jeg ville jo gerne polere den nye sorte maling op til den skinner inden klarlakken. kan man dette ?

Og hvad skal man afrense med, inden man sprøjter klarlak på. Der falder jo altid noget skidt og snavs på det nymalede, i det døgn det tørrer. Kan man køre en klud med cellulose fortynder over det sorte maling, inden klarlakken, for lige at være sikker på et rent område, eller skal man bruge andre midler ??
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjælp til lakering og afrensning 18 år 9 måneder siden #13017

• 's profilbillede
Tror jeg ville holde mig fra cellulosen, da du kan risikere at opløse laken. tror det er godt nok med alm sprit.. jeg vil mene at det ikke skulle være nødvendigt at polere det blankt, da det jo faktisk er det klarlakken gør.. hvis der sidder støv korn i lakken eller malingen, så lad være med at begynde at tage det væk men malinge /lakken er våd, det bliver absolut ikke pænt af det, tror mig det er meget bedre at vente til det er tørt, så kan man nemlig næsten altid polere det meste væk..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.137 sekunder