Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Batteri aflader periodisk

Batteri aflader periodisk 18 år 9 måneder siden #1716

• 's profilbillede
Ja, så er den gal igen (eller rettere, stadig...)

Efter at have pillet radioen ud, gik det fint med at holde strømmen... synes jeg da, men jeg tog fejl.

Det var ikke kun radioen der var med til at aflade, men også noget andet.

Jeg aner dog ikke hvad dette "andet" er, men jeg vil prøve at forklare...

Der kommer en tikkende/roterende lyd fra motorrummet. Jeg har fundet det multistik, som formodentlig er forbundet med dette "andet".

Stikket sidder under slangen fra luftfilteret, der hvor slangen går på ved motoren - det er et multistik. Jeg har en rep. bog over bilen, men billedet er både spejlvendt og omvendt (?!), så det kniber lidt med at få sat navn på dette stik (altså, hvad stikket bruges til).

Kan nogen hjælpe?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Batteri aflader periodisk 18 år 9 måneder siden #12929

• 's profilbillede
Du er sikker på det ikke er en defekt generator der er problemet ?

Batteri aflader periodisk 18 år 9 måneder siden #12930

• 's profilbillede
Man kan aldrig være helt sikker? Men altså, generatoren er ½ år gammel, købte en hel ny dengang.

Desuden, når jeg piller dette multistik af, så forsvinder problemet (lyden) jo, så derfor tror jeg næppe det er generatoren. Bilen ville i øvrigt slet ikke kunne køre, hvis generatoren var i stykker og batteriet har aldrig været afladet under kørsel jo.

Jeg har fundet frem til, at det er ét af 2 stik, det drejer sig om - ifølge rep. bogen, så er det "idle speed control motorconnector" eller "throttle position sensor connecter", så er spørgsmålet bare, hvilken én kan udløse denne mystiske lyd?

:D

Batteri aflader periodisk 18 år 9 måneder siden #12931

• 's profilbillede
Én metode til at finde afladning er: Afmonter stelkablet på batteriet, sæt en gammeldags prøvelampe i mellem polskoen og batteripolen, når/hvis den lyser går du igang systematisk med at prøve alle forbindelser. Dørkontakter, interiørlys, stel til radio, generator stik osv osv.

Batteri aflader periodisk 18 år 9 måneder siden #12932

• 's profilbillede
Ginzu, jeg har jo lokaliseret problemet :D

Nu er spørgsmålet, hvordan fixer jeg det :D

Batteri aflader periodisk 18 år 9 måneder siden #12933

• Billen
  • Billen's profilbillede
Kør ned til den lokale mitsu og vis dem stikket :chearleader: Dét plejer da ikke at koste penge.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder