Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Gearing / udveksling

Gearing / udveksling 18 år 9 måneder siden #1707

  • 's profilbillede
Et lille spørgsmål til de kloge mekanikere...

Den nye Colt kan leveres med "AllShift", hvilket egentlig iflg. min viden "blot" er en normal gearkasse, hvor kobling og gearskift sker pr. automatik...

Men Allshift har ikke 5 fremadgående, men 6 fremadgående gear.

Gearingerne er som følger:

5. Trins gearkasse
1.gear 3,33
2.gear 1,91
3.gear 1,26
4.gear 0,94
5.gear 0,76

Bakgear 3,23

Total udveksling 4,16

6. Trins AllShift gearkasse
1.gear 3,07
2.gear 1,91
3.gear 1,26
4.gear 0,94
5.gear 0,76
6.gear 0,64

Bakgear 3,23

Total udveksling 4,53


Spørgsmålene til de kloge...

1) Er 2-5 gear fuldkommen ens i både den 5 trins og den 6 trinsgearkasse? - Eller hva? - Fordi totaludvekslingen er jo ikke ens?!?

2) Er Første gear i Allshift er umiddelbart knap så lavt gearet som i den 5 trins?

3) Er 6. gear i Allshift højere gearet end 5. gear i en femtrins?

Det der "driller" mig er, at jeg ikke lige helt kan gennemskue "Totaludvekslingen"
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gearing / udveksling 18 år 8 måneder siden #12886

  • 's profilbillede
Ingen som kan hjælpe med denne matematiske udfordring?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gearing / udveksling 18 år 8 måneder siden #12887

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
1. gearet i "allshift" er lavere, for at 6. gearet ikke kun kan bruges ved 150km/t. +. Hvis nu 1. gearet var gearet som den alm. 5 trins gearkasse, så ville bilen ikke være lige så økonomisk, da bilen ellers skulle sejtrække i 6. ved f.eks. 110-130km/t.

Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder