Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Aircon

Aircon 18 år 10 måneder siden #12799

• Billen
  • Billen's profilbillede
tigerdyr skrev:
Min havde samme problem - ingen eller dårlig køling. Fik fyldt væske på hos Mitsu, men det hjalp ikke længe. Troede at min kompressor var færdig og havde egentlig indstillet mig på svede i stedet for at investere i en ny. Men så besluttede jeg mig for lige at tjekke det selv. Det viste sig at være magnetkoblingen, som ikke slog til.

Prøv at skille det stik ad som sidder foran på kompressoren. Tag en ledning fra batteri + og sæt den til stikket på kompressoren. Koblingen skal nu slå til og fra med et hørbart klonk, når du sætter strøm til og fra. Hvis den gør det, er det sandsynligvis forbindelsen i stikket den er gal med. Klem det lidt sammen med en tang og sæt det sammen igen. Start motoren og slå aircon til og fra. Det samme klonk fra koblingen skal kunne høres.

Hvis koblingen slår til og fra som den skal, kan det være fordi der mangler væske. Prøv at starte motoren og slå aircon til. Se på glasset på toppen af tørrerpatronen lige ved side af højre forlygte. Hvis det bobler mangler der væske.

En sidste fejlmulighed på modeller med fuldautomatisk klima er slangen til temperaturføleren, som hopper af. Pil panelet med de 2 ventilationsdyser i midten af eller sidepanelet i passagersiden. Kig efter en lille hvid slange og sørg for at den sidder fast på studsen på kontrolpanelet.

Så har jeg vist ikke flere gode råd. Håber I får en kølig sommer i Mitsuen :D

Har du ikke nogle billeder til os uvidne :chearleader: :banan:

Fik dommen fra værkstedet ( Ikke Mitsu ) "Det er kompresseren som er røget en tur", ringede hereftet til Rafco for at høre om en pris 4400,00 + moms for kompresser + ca det halve for koblingen :bander:

Meeeen så fortalte den flinke res mand at de idag havde skiftet 2 x stik samt 1 relæ på 2 andre biler, samme metode som Tigerdyr beskriver :punk:

Så gerne nogle billeder. . . . . . :hello:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Aircon 18 år 9 måneder siden #12800

• Billen
  • Billen's profilbillede
tigerdyr skrev:
Min havde samme problem - ingen eller dårlig køling. Fik fyldt væske på hos Mitsu, men det hjalp ikke længe. Troede at min kompressor var færdig og havde egentlig indstillet mig på svede i stedet for at investere i en ny. Men så besluttede jeg mig for lige at tjekke det selv. Det viste sig at være magnetkoblingen, som ikke slog til.

Prøv at skille det stik ad som sidder foran på kompressoren. Tag en ledning fra batteri + og sæt den til stikket på kompressoren. Koblingen skal nu slå til og fra med et hørbart klonk, når du sætter strøm til og fra. Hvis den gør det, er det sandsynligvis forbindelsen i stikket den er gal med. Klem det lidt sammen med en tang og sæt det sammen igen. Start motoren og slå aircon til og fra. Det samme klonk fra koblingen skal kunne høres.

Hvis koblingen slår til og fra som den skal, kan det være fordi der mangler væske. Prøv at starte motoren og slå aircon til. Se på glasset på toppen af tørrerpatronen lige ved side af højre forlygte. Hvis det bobler mangler der væske.

En sidste fejlmulighed på modeller med fuldautomatisk klima er slangen til temperaturføleren, som hopper af. Pil panelet med de 2 ventilationsdyser i midten af eller sidepanelet i passagersiden. Kig efter en lille hvid slange og sørg for at den sidder fast på studsen på kontrolpanelet.

Så har jeg vist ikke flere gode råd. Håber I får en kølig sommer i Mitsuen :D

Har vedhæftet 2 billeder, håber det er de rigtige dele der er på 8)
Vedhæftninger:

Aircon 18 år 9 måneder siden #12801

• 's profilbillede
Hej!

Jeg har haft akkurat samme problem. Det var også stikket den var gal med.

Min AirCon køler ikke optimalt (ca. 13 grader), men det er til at leve med, når man ved hvad en ny kompressor koster. :wink:

Aircon 18 år 9 måneder siden #12802

• Billen
  • Billen's profilbillede
Ricky skrev:
Hej!

Min AirCon køler ikke optimalt (ca. 13 grader), men det er til at leve med, når man ved hvad en ny kompressor koster. :wink:

JAMEN HILKET AF DEM ???? :twisted:

Aircon 18 år 9 måneder siden #12803

• 's profilbillede
Billen skrev:
Ricky skrev:
Hej!

JAMEN HILKET AF DEM ???? :twisted:

Det kan jeg sgu ik' lige huske. :oops:

Men det var ledningen der var knækket helt inde ved plastik'et, så det var ikke let at reparere.......

Aircon 18 år 9 måneder siden #12804

• Billen
  • Billen's profilbillede
Hvordan kan man bedømme om det er airconvæske bilen drypper.

Olie er let fedet og glider et stykke tid mellem fingerne hvis man føler på det det samme gælder kølervæske som samtidig har en sødlig smag.

Der var en lille pyt under min bil i går, som jeg ikke ved om var min, hvor væsken kunne glide mellem mine fingre ca 7 - 10 minutter og som blev noget klisteret til sidst, kan det evt være aircon væske ?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder