Min havde samme problem - ingen eller dårlig køling. Fik fyldt væske på hos Mitsu, men det hjalp ikke længe. Troede at min kompressor var færdig og havde egentlig indstillet mig på svede i stedet for at investere i en ny. Men så besluttede jeg mig for lige at tjekke det selv. Det viste sig at være magnetkoblingen, som ikke slog til.
Prøv at skille det stik ad som sidder foran på kompressoren. Tag en ledning fra batteri + og sæt den til stikket på kompressoren. Koblingen skal nu slå til og fra med et hørbart klonk, når du sætter strøm til og fra. Hvis den gør det, er det sandsynligvis forbindelsen i stikket den er gal med. Klem det lidt sammen med en tang og sæt det sammen igen. Start motoren og slå aircon til og fra. Det samme klonk fra koblingen skal kunne høres.
Hvis koblingen slår til og fra som den skal, kan det være fordi der mangler væske. Prøv at starte motoren og slå aircon til. Se på glasset på toppen af tørrerpatronen lige ved side af højre forlygte. Hvis det bobler mangler der væske.
En sidste fejlmulighed på modeller med fuldautomatisk klima er slangen til temperaturføleren, som hopper af. Pil panelet med de 2 ventilationsdyser i midten af eller sidepanelet i passagersiden. Kig efter en lille hvid slange og sørg for at den sidder fast på studsen på kontrolpanelet.
Så har jeg vist ikke flere gode råd. Håber I får en kølig sommer i Mitsuen