Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Aircon

Aircon 18 år 10 måneder siden #1691

• Billen
  • Billen's profilbillede
PIV PIV Min aircon valgte at smide varmluft ind i kabinen istedet for kold luft sådan lige pludseligt mens jeg sad i kø på motorvejen :angryhair:

Og nu vil den kun give kold luft en sjælden gang, har for ca. 2 måneder siden fået lavet service på airconnen.

Når jeg trykker på knappen til airconnen daler omd. i 1 sek. som de plejer og stiger til normal igen men der kommer squt ikke kold luft ud. . . .

Nogen som har en ide om hvad det kan være inden jeg flår hoved af værkføreren på værkstedet :?:

Carisma 1,8 GDI Sport fra 07. 2000
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Aircon 18 år 10 måneder siden #12794

• 's profilbillede
Jeg tror du mangler væske... Måske de ikke har fået fyldt nok tryk på?
Jeg oplevede det samme med min Carisma. - Den fik nemlig også på et tidspunkt skiftet "væsken", men efter 1½ mdr. holdt den op med at køle fordi der ikke var tryk nok på.

En anden ting kunne være tilstoppelse i et lille rør fra kondensatoren. - Meeen det burde det ikke være når der lige er lavet service.
Vedhæftninger:

Aircon 18 år 10 måneder siden #12795

• Billen
  • Billen's profilbillede
Webmaster skrev:
En anden ting kunne være tilstoppelse i et lille rør fra kondensatoren. - Meeen det burde det ikke være når der lige er lavet service.

Er den det "Lange rør" hvor der går 2 slanger på et tyk og et tynd, for begge rør på den er kolde

Aircon 18 år 10 måneder siden #12796

• 's profilbillede
Prøv lige at se efter om pumpen "slår" til når du tænder din aircon Har lige lavet en mondeo hvor det bare var selv koblingen der trængte til noget smørelse Den gik simpelthen for sejt til at den kunne slå til :wink:

Aircon 18 år 10 måneder siden #12797

• 's profilbillede
Min Carisma comfort fra 2000 har også problemer med aircon her i varmen. Normalt køler den med det samme, men her i varmen, specielt hvis bilen har været parkeret i solen, kan der gå nogen tid før der kommer kølig luft ud, de første 5 minutter inden den sætter i gang kan være meget varme med vinduerne oppe ;)

Men er den først gået i gang med at køle er der ingen problemer på resten af turen. Ved ikke om et eller andet i aircon systemet bliver for varmt i solen og begynder først at fungere efter at være luft kølet et par minutter.

Instruktions manualen nævner noget om at det kan være nødvendigt at have vinduerne åbne for at få den varme luft i kabinen "luftet" ud inden aircon fungerer optimalt.

Aircon 18 år 10 måneder siden #12798

• 's profilbillede
Min havde samme problem - ingen eller dårlig køling. Fik fyldt væske på hos Mitsu, men det hjalp ikke længe. Troede at min kompressor var færdig og havde egentlig indstillet mig på svede i stedet for at investere i en ny. Men så besluttede jeg mig for lige at tjekke det selv. Det viste sig at være magnetkoblingen, som ikke slog til.

Prøv at skille det stik ad som sidder foran på kompressoren. Tag en ledning fra batteri + og sæt den til stikket på kompressoren. Koblingen skal nu slå til og fra med et hørbart klonk, når du sætter strøm til og fra. Hvis den gør det, er det sandsynligvis forbindelsen i stikket den er gal med. Klem det lidt sammen med en tang og sæt det sammen igen. Start motoren og slå aircon til og fra. Det samme klonk fra koblingen skal kunne høres.

Hvis koblingen slår til og fra som den skal, kan det være fordi der mangler væske. Prøv at starte motoren og slå aircon til. Se på glasset på toppen af tørrerpatronen lige ved side af højre forlygte. Hvis det bobler mangler der væske.

En sidste fejlmulighed på modeller med fuldautomatisk klima er slangen til temperaturføleren, som hopper af. Pil panelet med de 2 ventilationsdyser i midten af eller sidepanelet i passagersiden. Kig efter en lille hvid slange og sørg for at den sidder fast på studsen på kontrolpanelet.

Så har jeg vist ikke flere gode råd. Håber I får en kølig sommer i Mitsuen :D
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder