Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: 4G37 motor

4G37 motor 18 år 10 måneder siden #1681

• 's profilbillede
Hej jeg er ny på forummet her og bor i københavn. Sidste fredag købte jeg en Space wagon fra 87 300.000 km. med diverse små dårligdomme men ikke noget alvorligt alvorligt.

Haynes har ikke lavet en bog om den! så jeg er lidt på den mht. momenter og ventilspillerum, nu hvor jeg gerne vil renovere topstykket(måske også stempelringe, ventilstyr og lejebakker, når jeg får kigget efter)?

Motoren er en 1755ccm 4G37 med Mikuni-Solex faldstrømskarburator og denne motor er brugt i andre modeller f.eks. Galant 89-92, Lancer 90-93, Cordia, Eclipse, Eagle Talon, Plymuth Laser.

Så hvis nogen ved om der er en Haynes bog eller tilsvarende på de biler. eller ligger inde med løsark, vil det være ufattelig stor hjælp.
Jeg kan godt købe værkstedsmanualen hos Mitsubishi, men jeg skal købe den hele til 6.000,-

En anden mulighed er en brugt erstatningsmotor, gerne mindre. Jeg læste igår om en der havde skiftet sin 1.6L 4G92 motor ud med 4G37'eren og det skulle vidst passe sammen motorophæng og gearkasse. er der nogen i forummet der har prøvet det.? Det ville være originalt at nedtune sin bil med en mindre motor, lavere afgift, længere på literen etc.!!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4G37 motor 18 år 10 måneder siden #12769

• 's profilbillede
har du prøvet at spørge mitsu, hvordan ventilerne skal stå, og moment og alt det... har flere gange ringet og spurgt dem om sådan noget, plejer at være meget hjælpsomme med det..

4G37 motor 18 år 10 måneder siden #12770

• 's profilbillede
Når ja hvis du finder ud af om 4g92 motoren passer over i... skal du lige huske at vælge den fra 92- 97... da 4g92 der er nyere er spejlvente, det vil sige at de ligger i højre side i Lancer, og Colt fra 98 og frem... er det ikke noget bøvl med ledningsnet og det, tror du? tro måske det er nemmere at læge en 4g63 motor over, men ved det ikke.. du kan også prøve at høre Gadbjerg motorimport, om de har sådan en 4g37.... bare en tanke.. :banan:

4G37 motor 18 år 10 måneder siden #12771

• 's profilbillede
Mange tak for foslagene, mht. at sætte en anden moter i var mere en mulighed jeg overvejede. Jeg snakkede med Mitsubishi i Ballerup og det ville være underligt hvis jeg ikke kunne få lidt oplysninger hvis jeg køber et ventil renoveringssæt. www.dsmtalk.com/forums/archive/index.php/t-90211.html
har en fin beskrivelse på engelsk for montering demontering og renovering af 4G37 motoren, den mangler dog momenter og ventilspillerum, jeg spørger Mitsubishi når jeg tager derud.

Tandremindstilling er der også en del spørgsmål og svar på her i forummet om. Det jeg selv plejer at gøre med motorer jeg ikke har vejledninig på, er at sætte strips på tandremhjulene og skrue remhjulet på knastakslen helt af. Er der forøvrigt balanceaksel på 4G37 motoren? er den remtrukket eller tandhjulstrukket?

Mange tak Tore
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.140 sekunder