Hej jeg er ny på forummet her og bor i københavn. Sidste fredag købte jeg en Space wagon fra 87 300.000 km. med diverse små dårligdomme men ikke noget alvorligt alvorligt.
Haynes har ikke lavet en bog om den! så jeg er lidt på den mht. momenter og ventilspillerum, nu hvor jeg gerne vil renovere topstykket(måske også stempelringe, ventilstyr og lejebakker, når jeg får kigget efter)?
Motoren er en 1755ccm 4G37 med Mikuni-Solex faldstrømskarburator og denne motor er brugt i andre modeller f.eks. Galant 89-92, Lancer 90-93, Cordia, Eclipse, Eagle Talon, Plymuth Laser.
Så hvis nogen ved om der er en Haynes bog eller tilsvarende på de biler. eller ligger inde med løsark, vil det være ufattelig stor hjælp.
Jeg kan godt købe værkstedsmanualen hos Mitsubishi, men jeg skal købe den hele til 6.000,-
En anden mulighed er en brugt erstatningsmotor, gerne mindre. Jeg læste igår om en der havde skiftet sin 1.6L 4G92 motor ud med 4G37'eren og det skulle vidst passe sammen motorophæng og gearkasse. er der nogen i forummet der har prøvet det.? Det ville være originalt at nedtune sin bil med en mindre motor, lavere afgift, længere på literen etc.!!