Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: klokner fra hjulene på Galant e54a

klokner fra hjulene på Galant e54a 18 år 10 måneder siden #12753

• 's profilbillede
Min har faktisk 100% samme problem som du skriver der...
Også når man kobler ud og skifter gear gør den det også..

Skriv endelig hvis du finder løsningen! På forhånd tak.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

klokner fra hjulene på Galant e54a 18 år 10 måneder siden #12754

• 's profilbillede
Hej. Jeg vil lige svare på det sidste spørgsmål først. Hvis den "klonker" når du kobler ud, giver kraftigt gas og/eller skifter gear, så er det den bageste buede bærearm i forhjulsophænget der er defekt. Den optager nemlig alle langsgående kræfter i fortøjet. De andre lyde kan være sværere at lokaliserer, men kan der ikke mærkes slør i nogle af bærearmene (husk både de 2 nederste og den øverste) eller stabilisator ledene, så er det støddæmperne der er slidte. De har en tendens til at begynde at snakke når bilen nærmer sig 200.000 km på klokken.

klokner fra hjulene på Galant e54a 18 år 10 måneder siden #12755

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det lyder mere som om dine stabilisatorarme til krængningsstabilisatoren er slidte. Et kendt problem på f.eks. Ford og Peugeot/Citroen.

Men det kan jo også være en af bærearmene som mekker omtaler. Har jeg faktisk skiftet på sådan en Galant engang før...

klokner fra hjulene på Galant e54a 18 år 10 måneder siden #12756

• 's profilbillede
"Mekker" Det du snakker om der, er det "kødbenene" du snakker om der ? Eller.. Er lidt lost :)

klokner fra hjulene på Galant e54a 18 år 10 måneder siden #12757

• 's profilbillede
Det jeg omtaler som stabilisatorledene, er hvad mange i daglig talekalder "kødben". Disse går yderst sjældent i stykker på Mitsubishi'er, men det er selvfølgelig en mulighed.

klokner fra hjulene på Galant e54a 18 år 10 måneder siden #12758

• 's profilbillede
Ok.. Jeg fik at vide for et års tid siden at de nok trængte til at blive skiftet, så det kunne godt være dem der siger det hos mig så ? :)
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder