Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Justering af benzin luft blanding????

Justering af benzin luft blanding???? 18 år 11 måneder siden #1649

• 's profilbillede
Hej alle sammen..

jeg var til syn med min colt 1,5 glxi,91 i onsdags, men den dumpede desværre co testen. co=1,1% lambda=1,04%.
Mit spørgsmål er så:

hvordan kan man selv justere blandingen?

Jeg ved at man kan sætte en multitester på lambdasonden og måle i mV.

www.powerpage.dk/tuning_blandingen_2blandingsmåler_1guide.aspx

men hvor kan man justere,så den får en mindre fed blanding??

håber der er nogen der kan hjælpe.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Justering af benzin luft blanding???? 18 år 11 måneder siden #12598

• 's profilbillede
jeg har forresten skiftet strømfordeler for noget tid siden, og er ikke sikker på at den står korekt.

kunne det måske ændre co / lambda værdierne, hvis man ændrede tændings tidspunktet?

Justering af benzin luft blanding???? 18 år 11 måneder siden #12599

• 's profilbillede
hmm. ingen der ved noget om dette emne?? :cry:

Justering af benzin luft blanding???? 18 år 11 måneder siden #12600

• 's profilbillede
Jo tror godt at det kan have noget at sige hvis den ikke tændre på det helt rigtige tidspunkt, vil den heller ikke forbrænde benzinnen ordenligt, og der ved udvikle røg (os, sod) nok så lidt at det næsten ikke kan ses.. men ellers tror jeg nok at de fleste mekanikere har udstyr til at indstille tænding, og måle udstødningen inden du køre til syn igen, eller kan mitsu justere med deres computer, koster nok ikke det vilde, da det er en forholdsvis hurtig opgave for dem.. fik for kort tid siden lavet udstødnings test, bremse test, og en airbag lampe der lyste, og en fire hjulssporing, og en lejebil i en dag.. alt i alt 1650 med moms og det hele.. så det er ikke så dyrt som man lige tror.. :banan:

Justering af benzin luft blanding???? 18 år 11 måneder siden #12601

• 's profilbillede
det er din lambda sonde ! som er defekt !! havde samme problem med min !! men det er en meget dyr omgang ! den lille satan koster 2700 kr og kan kun fås org.

Justering af benzin luft blanding???? 18 år 11 måneder siden #12602

• 's profilbillede
Man ka nfå lambda sonder i lange baner som uorg. det kan så være at stikket ikke passer direkte på, emn det er jo mega nemt at samle den på anden måde.

Spørg hos din lokale reservedels dealer som slæger uorg. dele, en autopartner eks. de har ihvert fald.

Man kan få mange med div gevinder og antal af ledere i føleren, så skal du bare have en som har samme antal, og så sætte de rigtige på som den skal have, der er som reglen oplysniger om hvad der er plus og minus og signal ledninger hvis der er flere, er der kun en, så er det jo signal og så er det bare at samle de to.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder