Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #12552

• 's profilbillede
P.S: det er især noget skidt for jeg har kun haft bilen i 2 uger :/ Ham der solgte mig den kan umuligt have ungået at kende til det, det er så æreligt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #12553

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hvilken bil er det?

RE: 18 år 11 måneder siden #12554

• 's profilbillede
I gamle dage brugte man noget der blev kaldt en "helicoil" (sikkert forkert stavet) det var et løst gevind, man borede hullet op, hvorefter man monterede det nye løse gevind, det fungerede skam fint, brugte det selv for mange år siden, til en pin bolt på en knallert.

Tror skam stadig det findes.

Re: RE: 18 år 11 måneder siden #12555

• 's profilbillede
Mix skrev:
I gamle dage brugte man noget der blev kaldt en "helicoil" (sikkert forkert stavet) det var et løst gevind, man borede hullet op, hvorefter man monterede det nye løse gevind, det fungerede skam fint, brugte det selv for mange år siden, til en pin bolt på en knallert.

Tror skam stadig det findes.

Jeps der er skide godt hvis altså man har noget at fylde det i :wink:

Som jeg forstår det er hele det "øre" hvor hullet sidder, knækket af :?

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #12556

• 's profilbillede
Cocacola skrev:
Hvilken bil er det?

Årgang 91 galant

... problemet er bare at der ikke er noget man kan sætte en "helicoil" i - det er nærmest nede i hjørnet af motorblokken gevindet af knækket altså forestil jer en firkant med et gevind i hvert hjørne, så er det det ene hjørne der er knækket af, med gevind og hele skittet (på nær en lille smule rest af gevindet der stadig er tilbage)

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #12557

• 's profilbillede
bedste bud må være du skal se om du kan få svejst et nyt hjørne på.

hvordan kan det sådan lige knække :shock:
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder