Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #1638

• 's profilbillede
Hej, for et par dage siden lavede jeg tråden om galanten der "hoppede"
Problemet viser sig at ligge i at det gevind hvor der skal sidde en af de bolte der holder gearkassen fast på motorblokken er knækket, så der mangler en bolt til at holde gearkassen, hvilket får en af de andre bolte til at rasle sig løs efter cirka en uges kørsel.

Hvad kan jeg gøre, bliver jeg nød til at få en ny motor fordi dette gevind er knækket???
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #12547

• 's profilbillede
Er det gevindet der er helt væk eller er det blot en bolt der er knækket ??

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #12548

• 's profilbillede
Altså....Forestil dig hullet med gevindet som () så er ) væk og der er kun ( tilbage...altså et halvt hul med gevind....det er altså nede i hjørnet af motorblokken det er sket.

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #12549

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
Altså....Forestil dig hullet med gevindet som () så er ) væk og der er kun ( tilbage...altså et halvt hul med gevind....det er altså nede i hjørnet af motorblokken det er sket.

et halv hul :shock:

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #12550

• 's profilbillede
Det er sku noget hø :shock: Er der mere eller mindre end halvdelen af hullet tilbage for hvis der er bare en anelse mere end halvdelen kunne du prøve at slibe resten af geveindet væk og så sætte en gennemgående bolt i med en selvlåsende møtrik. Ellers må du se om du kan finde en der kan svejse det op. :wink:

Gevind knækket på motorblok hvor gearkasse sidder fast 18 år 11 måneder siden #12551

• 's profilbillede
Nu ligger landet sådan at der faktisk ikke engang er halvdelen tilbage, det er fandme noget lort - det er hjørnet der faktisk er knækket af, tror ikke der er anden udvej en ny motor, det siger min ven i hvertfald :(

Er bangefor hvis jeg sætter en gennemgående bolt i, vil den blive for hårdt belastet og måske ødelægge noget igen :/
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder