Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Gti bremser på en colt cjo...

Gti bremser på en colt cjo... 19 år 1 uge siden #1617

• 's profilbillede
Hey er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at sætte bremser fra en colt cao gti, over på en 1,6 colt cjo... skal man skifte nav eller køre den også med 4*100. og hvad med abs er der det på gti?? det er både for og bag jeg tænker på... hvor store er gti bremserne altså i diameter...???
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gti bremser på en colt cjo... 19 år 1 uge siden #12500

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er "plug & play". Du skal bruge 4 x bremseåg (den holder hvor klodser og caliper sidder på), 4 x caliper, 4 x skiver og nye håndbremsekabler.

Standard skiverne på din er 18x236mm for. På en GTI er det 24x256mm for, og 10x265mm bag.

Hvis du er heldig at finde et sæt calipere hos en hugger, kan det gøres for et rimeligt beløb, men skal du have nyt, kommer du op over 6k!

Gti bremser på en colt cjo... 19 år 5 dage siden #12501

• 's profilbillede
okay det vil sige at jeg ikke skal skift hjul nav... hvordan var det lige med den abs?? skal vel også skifte ankerplader ik? Er det en skrive fejle, eller er skiverne i bag stører i dia end dem i for? :wink:

Gti bremser på en colt cjo... 19 år 5 dage siden #12502

• Cocacola
Du skal ikke skifte hjulnav. ABS er jeg ikke helt klar over, mener at ABS-kransen sidder på hjulnavet, hvilket burde være ens. Ankerpladerne skal vist også skiftes.

De bagerste skiver er størrer, men selve anlægsfladen er mindre. Hvorfor det er sådan ved jeg faktisk ikke. På biler med håndbremsen inde i en tromle i selve skiven kan jeg se logikken, men ikke når den sidder i caliperen.

Gti bremser på en colt cjo... 19 år 5 dage siden #12503

• 's profilbillede
Hvis der ikke har været ABS på før og der er ABS på de bremser der bliver sat på er det en meget større omgang, for så skal man jo også have både ABS-boks og hele ABS-styringen over + at der skal føres ledninger hvilket vil sige en uges arbejde bare med ledningerne, hvis der ikke er forberedt til det. :shock: :shock: :shock:

Gti bremser på en colt cjo... 19 år 5 dage siden #12504

• Cocacola
Så vidt jeg ved er ABS standard på CJ modellen.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder