Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Galant Dynamic-4

Dynamic-4 19 år 1 måned siden #12290

  • 's profilbillede
Hej til alle

Jeg vil bare sige til cocacola og alle andre med lyst og trang til at prøve kræfter med en Galant Dynamic-4.

PRØV DET, det er en FED oplevelse.

Man skal ikke nedgøre betydningen af 4ws systemet, det fungerer bare godt på asfalt veje, bilen er næsten ikke til at flå af vejen, udvekslingen i styretøjet gør at 90 graders sving klares med et rat udslag på en kvart omgang.
Omkring rally på grus veje har jeg ingen erfaring, jeg kan godt forestille mig at det kan være svært at kontrolere bagvogns udskridninger, som jo er en yndet kørestil blandt rallykører.

Dynamic-4 deler teknik med den almindelige Galant GTi i 4-dørs udgave. Motordele deles med både 4- og 5-dørs modeller. Gearkasse, bagaksel og udstødning fra kat og bagud deles med Galant VR4.
Holdbarhed i gearkassen har ikke været et problem i min bil, alt virker uden mislyde af nogen art. Det er dog vigtigt at holde sig forøje at bremserne bagpå er noget for sig. Det gælder også for ABS følerne i baghjulene, opstår der en defekt på disse, så er det frem med den store tegnedreng. Jeg har forhørt mig rundt omkring, og ingen autoophugger vil påtage sig at demontere dem med garanti for at de virker ( de sidder meget gemt ) nye følere koster ca. 2700,- + M og skal hjem fra Holland.

Det som jeg savner mest i min Dynamic-4 er et større drejnings moment, bilen er såment hurtig og kvik nok til almindelig dagligdags kørsel, men kræfterne hentes først med omdrejninger over 3000.

Som sagt, bilen er fed. Det er en oplevelse at køre ud af snoede landeveje og opdage at når du drejer let på rattet så snor bilen sig afsted.

Vil du/I vide mere så spørg løs.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant Dynamic-4 19 år 1 måned siden #12291

Wauu :chearleader:
Kanon indlæg fra FAaJ-TECH
Og mht reservedele og priser, så er det nok ikke ukendt for nogle her. :oops:
Lyder som en fed bil og 4WD skulle også gøre, at den ikke kan lave hjulspind og bare tager ved med det samme, hvis man "fyrer" den af på asfalt
:koger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant Dynamic-4 19 år 1 måned siden #12292

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hvad er der ellers specielt ved bagbremserne? Ud over følerne, er det så ellers generelt dyrt?

har kig på en ovre i Jylland der har gået lige under 200k uden rust og nysynet med nye bremser, kobling og tandrem til ca. 35k, så jeg har tænkt på at købe den, men jeg er jo stadig på lærlingeløn, så det skal jo også kunne betales når det går i stykker :)

Var ellers næsten på vej ned til Tyskland i weekenden efter en Colt GTI, men har ikke noget pas :(
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dynamic 4 19 år 1 måned siden #12293

  • Ulle
  • Ulle's profilbillede
Kan kun tilslutte mig at det skal prøves, det er skønt og snuppe en rundkørsel med 80-90 stykker i "regnvejr"

Men ellers kan gearkasserne godt gå lidt i stykker samt 4ws systemet, jeg har da skiftet et par gearkasser og bagtøj på min, men har nok også været lidt hård ved den.

PS: til alle Dynamic 4 ejere så har jeg en lille adaptor som kan lånes (mod lidt betaling i naturalier) så man kan kører sin 4x4 på et alm. rullefelt med forhjulstræk uden og ødelægge differentialet.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder