Hej til alle
Jeg vil bare sige til cocacola og alle andre med lyst og trang til at prøve kræfter med en Galant Dynamic-4.
PRØV DET, det er en FED oplevelse.
Man skal ikke nedgøre betydningen af 4ws systemet, det fungerer bare godt på asfalt veje, bilen er næsten ikke til at flå af vejen, udvekslingen i styretøjet gør at 90 graders sving klares med et rat udslag på en kvart omgang.
Omkring rally på grus veje har jeg ingen erfaring, jeg kan godt forestille mig at det kan være svært at kontrolere bagvogns udskridninger, som jo er en yndet kørestil blandt rallykører.
Dynamic-4 deler teknik med den almindelige Galant GTi i 4-dørs udgave. Motordele deles med både 4- og 5-dørs modeller. Gearkasse, bagaksel og udstødning fra kat og bagud deles med Galant VR4.
Holdbarhed i gearkassen har ikke været et problem i min bil, alt virker uden mislyde af nogen art. Det er dog vigtigt at holde sig forøje at bremserne bagpå er noget for sig. Det gælder også for ABS følerne i baghjulene, opstår der en defekt på disse, så er det frem med den store tegnedreng. Jeg har forhørt mig rundt omkring, og ingen autoophugger vil påtage sig at demontere dem med garanti for at de virker ( de sidder meget gemt ) nye følere koster ca. 2700,- + M og skal hjem fra Holland.
Det som jeg savner mest i min Dynamic-4 er et større drejnings moment, bilen er såment hurtig og kvik nok til almindelig dagligdags kørsel, men kræfterne hentes først med omdrejninger over 3000.
Som sagt, bilen er fed. Det er en oplevelse at køre ud af snoede landeveje og opdage at når du drejer let på rattet så snor bilen sig afsted.
Vil du/I vide mere så spørg løs.