Jeg har selv en Galant GTI fra 1991, og den har kørt ca 230.000 km, og ved fra andre, at motoren fra Galanterne i 1989-1992, er "forbandede" slidstærke.
Svage ting ved Galant GTI 1991, og som du bør tjekke:
-Gearkassen er ikke pokkers god, sync. smutter på dem i 1 og 2 gear
-Hydr ventilløfter tikker
(start bilen, når den er kold, og stopper tikken ikke efter 1-3 minutter, så find anden bil eller brug ca kr 5000,- på nye ventilløftere..)
-Motor antenne dutter ikke, men antennepisk kan købes løs ca kr 400,-
-Tjek bagbro'en, da den begynder at ruste på mange af dem.
-Tjek udstødningsmanifold, da den revner på en del.
Ellers er den meget modstandsdygtig mht rust, og kører bare kanongodt. Masser af udstyr, og komfort, samt rimelig hurtig.
Desværre dyre i reservedele, men hvor finder man ellers i bil i DK, som er 15 år, og holder sig så godt.
Og tjek de sædvanlige ting, som ved andre biler, som bremser/ABS/el-system/tandrem skift mm.