Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Gode råd til galant køb

Gode råd til galant køb 19 år 1 måned siden #1589

  • 's profilbillede
Hej, jeg står og kunne tænke min første bil, jeg kunne godt tænke mig at købe en Årgang 1991 Mitsubishi galant (2,0 gti) og nu tænker jeg så om der er nogen ting jeg skal bide specielt mærke i? Den jeg har set på har kørt cirka 250000, er det en dum ide at købe en galant der har det antal kilometer på bagen?

Jeg har læst lidt på sidden og jeg har hørt noget om ventiltikken, rust og gearkasse problemer.

Min ven der har forstand på biler siger at det er et meget dårligt køb og at de er alt for dyre at reperere, nu ved jeg godt i alle er mitsu fans, men helt ærligt - er det et dårligt køb ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gode råd til galant køb 19 år 1 måned siden #12273

  • Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er klart at en bil der er 15år gammel, ikke er den mest driftsikre vogn, om det så er en Mercedes, Audi eller Toyota, og da det jo er en GTI er chancen for at den er blevet kørt hårdt jo stor.

Motoren som er en ældre konstruktion, er meget robust (der er jo en grund til at den nye Evo IX kører med den), men ventilløfterne har det med at begynde at tikke.

Mht. gearkassen er denne også stærk, det er den foretrukne gearkasse når folk monterer Evolution 1-3 motoren i en Colt. Dog er syncromeshringene meget svage.

Men jeg vil ikke sige at det er et dårligt køb, hvis man altså kan finde en der efterhånden har under 270k på klokken.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gode råd til galant køb 19 år 1 måned siden #12274

Jeg har selv en Galant GTI fra 1991, og den har kørt ca 230.000 km, og ved fra andre, at motoren fra Galanterne i 1989-1992, er "forbandede" slidstærke.
Svage ting ved Galant GTI 1991, og som du bør tjekke:
-Gearkassen er ikke pokkers god, sync. smutter på dem i 1 og 2 gear
-Hydr ventilløfter tikker
(start bilen, når den er kold, og stopper tikken ikke efter 1-3 minutter, så find anden bil eller brug ca kr 5000,- på nye ventilløftere..)
-Motor antenne dutter ikke, men antennepisk kan købes løs ca kr 400,-
-Tjek bagbro'en, da den begynder at ruste på mange af dem.
-Tjek udstødningsmanifold, da den revner på en del.
Ellers er den meget modstandsdygtig mht rust, og kører bare kanongodt. Masser af udstyr, og komfort, samt rimelig hurtig.
Desværre dyre i reservedele, men hvor finder man ellers i bil i DK, som er 15 år, og holder sig så godt.
Og tjek de sædvanlige ting, som ved andre biler, som bremser/ABS/el-system/tandrem skift mm.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.212 sekunder