Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Colt 1,3 4g13 Hugger i det

Colt 1,3 4g13 Hugger i det 19 år 1 måned siden #1562

• 's profilbillede
Hej, jeg har fundet mig et ret irreterende problem!

Bilen starter og køre fint ved bykørsel men nu her hvor jeg er begyndt på en skole i Århus, skal jeg køre rimelig lang.. 40 - 50 km ca.. Når jeg køre så kan der gå 10min ca. hvor jeg har lagt med samme antal omdrejninger og 80km/t, kan bilen finde på at begynde og hugge helt vildt, det er faktisk så slemt at alt ryster i kabinen, og så vil den ikke tage gas, og når jeg så holder ind til siden står den meget ujævnt i tomgang, som om den kun køre på delvis 2½ cylinder.. dvs at den går dårligt 2-3 sek og så er det lige som den kommer lidt med igen og så går den dårligt igen.
Så kan der gå 5min eller noget hvor det står på og så holder det pludselig bare op og så er der intet galt resten af turen..

Nogen der har en ide om hvad det kunne være ?
Ved ikke rigtig om vakkum dåsen på strømfordeleren har noget med dette at gøre men jeg har da lidt mistanke til den..
Men plz hjælp hvis i kan for det er monster irreterende.!

m.v.h Jesper
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Colt 1,3 4g13 Hugger i det 19 år 1 måned siden #12089

• 's profilbillede
Er det sådan hver dag eller er det kun nogen dage den gør det ??

Colt 1,3 4g13 Hugger i det 19 år 1 måned siden #12090

• 's profilbillede
Ja hver morgen den gør det, når det er koldt og fugtigt. Der var ikke noget galt i sommers, det er kun begyndt her i vinter :S

Colt 1,3 4g13 Hugger i det 19 år 1 måned siden #12091

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Havde samme prob med vores gamle colt!

Det er helt sikkert "ir" på sprømfordeler polerne! Tag den og skrab lidt med en mønt fx. på polerne.. så starter og kører den igen!

Det du kan gøre er at give den noget silicone-spray.. TROR det var det vi gjorde med vores.. og så skrab lige polerne helt frie.. prøv også at kigge på krydset, den der drejer rundt på polerne.. hvis tænderne er nedslidte kan det være du skal overveje at skifte begge dele! Og Mens du er ved det, så tjek dine tænd-kabler!

Colt 1,3 4g13 Hugger i det 19 år 1 måned siden #12092

• 's profilbillede
Det hjalp ikke at skifte tændkablerne og rense polerne i strømfordeler dæksel og rotor.. og det ser ikke ud til at noget af det er specielt slidt. Som sagt, den kan fint starte og køre som den skal, det er først efter 5 - 10 min på en lige strækning uden nedbremsninger den begynder på de rykkerrier.

Ved ikke om det kan være noget vakkum der ikke er som det skal være og det er jo heller ikke let at finde ud af da den har "200" vakkumdåser og slanger :S

Colt 1,3 4g13 Hugger i det 19 år 1 måned siden #12093

• 's profilbillede
Når det kun er i fugtigt vejr lyder det godt nok som om det har noget med tændingen at gøre, men det kan også være dit benzinfilter der er ved at være stoppet til eller dit luftfilter. Er du rigtig uheldig kan det også være din benzinpumpe der er en løs forbindelse ved eller pumpen der er ved at stå af.
Tid til at oprette siden: 0.262 sekunder