Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: larmer efter renovertion...

larmer efter renovertion... 19 år 1 måned siden #1546

• 's profilbillede
Hej

Efter at have fået renoveret topstykkerne på min galant, tandrem og alt hvad der nu følger med der startede vi bilen for første gang forleden efter maaange uger.. :x

Da nøglen så blev drejet så larmede bilen ret meget.. Det kunne godt lyde lidt hen ad ventil tikkeriet, men det var meget højt faktisk... Kan det evt. være en knast der hoppede ??. . :cry: Jeg er ellers ret sikker på at de alle 4 er spændt som de skal. Men nu skal jeg jo selvfølgelig passe på hvad jeg siger..

Der er også blevet skiftet olie, og olie filter på bilen. Kan det være fordi olien ikke er kommet rigtig rundt i systemet.. Bilen har kun været tændt i 20 sek eller lign, da køleren er defekt på den..

Alle forslag modtages gerne!!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

larmer efter renovertion... 19 år 1 måned siden #12000

• 's profilbillede
Hvilken årgang og model er det du har ?? Jeg har nemlig en køler liggende til en Galant fra 91.

Hvis bilen har været igang i ca 20 sek burde der være olie hele vejen rundt men hvis det er en model med hydrauliske ventil-løftere kan det være fordi alt luften ikke er kommet ud endnu.
Du er vel helt sikker på at tandremmen sidder helt præcis som den skal, for ellers kan det også være det der laver alt larmen.

larmer efter renovertion... 19 år 1 måned siden #12001

• 's profilbillede
94'er.. Og har en ny køler liggende men mangler en hætte der passer på! grrrrrrrr. damnit !

Jah, det er jeg rimelig sikker på at den gør, men som sagt tidligere 100% kan man jo aldrig være. hehe.

larmer efter renovertion... 19 år 1 måned siden #12002

• 's profilbillede
Hvor lang tid går der ca. før luften er ude af løfterne ?

larmer efter renovertion... 19 år 1 måned siden #12003

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Går motoren ellers som den skal? Tager den gassen som den altid har gjort? Hvis den gør, så få sat noget kølerværk på og kør en god tur i den. Så burde det gå væk.

Har selv prøvet det med en Hyundai Elantra med hydrauliske løfter, som vi skiftede olie/filter på, og den tikkede som en i he%&!"#, men efter 2-3min med ca. 4000omdr. gik det væk.

larmer efter renovertion... 19 år 1 måned siden #12004

• 's profilbillede
Ja ellers så tror jeg ikke rigtig der var nogen problemer.. :)

men det er slemt, ret slemt.. meget værre end det normale tikkeri.

Det vil jeg prøve coke ;) . Takker for hjælpen.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.140 sekunder