Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvordan udskifter jeg gummipakning ved lås på bagklap

Hvordan udskifter jeg gummipakning ved lås på bagklap 19 år 1 måned siden #1537

• 's profilbillede
Hej,

jeg har en Mitsubishi Carisma GDI fra '98. Jeg har købt en såkaldt Cap Lock Cylinder hos en Mitsubishi forhandler da gummipakningen rundt om låsen på bagklappen er mørnet. Regnede med jeg selv lige hurtigt kunne udskifte den. Nu har jeg afmonteret dækpladen indvendigt i bagagerummet samt en lille metaldækplade der sidder over låsen indvendigt. Jeg kan dog ikke umiddelbart se hvordan jeg skal få selve den plasticdims af der holder gummipakningen fast. Den ser ud til at være monteret udefra for derefter at være drejet i "hak", da der er nogle hakker/riller på den nye jeg har købt.

Er der nogen der ved hvordan jeg skal bære mig ad? Skal jeg have alt låsemekanismen afmonteret indvendigt? Der er centrallås, så det er et større arbejde.

Mvh.

Brian
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvordan udskifter jeg gummipakning ved lås på bagklap 16 år 4 måneder siden #11974

• 's profilbillede
Har samme problem eller dvs at min låse cylinder er trykket helt ind da jeg skulle have børnes julegaver ind i bilen iaftes.

Jeg har taget bagbekldningen af men kan ikke rigtigt få den cylinder til at sætte fast.

Skal jeg sætte cylinderen i først eller skal plastic manchetten på først?

har kigget i workshop manualen men kan ikke se mig ud af det.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.139 sekunder