Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjælp, min colt motor er vist død!

Hjælp, min colt motor er vist død! 19 år 2 måneder siden #1517

  • 's profilbillede
Hej, oprettede mig for nogle dage siden men er endnu ikke blevet godkendt så jeg kan skrive under mit navn.

Har en ’92 Mitsubishi Colt 1,3 (stelnr …C51ANU…) som vist er helt færdig. Det startede med en raslen i 4. gear som til sidst endte med den hoppede helt ud af det gear hver gang. I starten var det kun under belastning det skete (sømmen i bund), men som sagt ville den til sidst slet ikke blive i 4.

Forleden skulle jeg så til Århus fra Aalborg. Den gik vel ok, bare direkte fra 3. til 5. gear. Men da jeg skulle af motorvejen ville den ikke geare ned i noget gear. Holdte ind til siden (var af motorvejen) og prøvede at rykke lidt med gearstangen, hvilket egentligt gik fint nok. Videre i 1-2-3-5 – også fint, indtil jeg kom til et rødt lys hvor den ikke ville geare ned igen. Med god/hård vilje kommer den som regel i tredje. Hvad jeg så har fundet ud af er: Den vil godt gå frem i gear, men ikke ned med mindre jeg holder helt stille. Er ikke mekaniker (langt fra), men er det koblingen der også er færdig?

Gearkassen tror jeg må skiftes siden den rasler af h. til konstant, og det med 4. er ikke en brugbar løsning. Derfor antager jeg den skal skiftes. I din forbindelse har jeg henvendt mig til en hugger som ville have 2300 + moms og fragt, er det en rimelig pris for en gearkasse? Motor inkl. gearkasse skulle han have 4500 + moms og fragt for, er det også en rimelig pris? Overvejer nemlig at skifte det hele nu hvor den skal åbnes. I den forbindelse, hvor stor en ekstra operation er det at skifte motor i forhold til bare en gearkasse? Min egen motor har gået 220kkm nu, og den motor huggeren tilbyder har kørt knap 90k. Udover dette, følger en kobling så automatisk med en komplet motor fra en hugger, eller skal man købe en ny ved siden af? (Thansen tager 1050 for en)

Er der også nogen der kan sige præcis hvilken motor/gearkasse jeg skal skaffe? Har kigget en del på huggeres hjemmesider og der findes et hav af betegnelser for min bil, selv fra samme år (1992).

Lige en sidste ting, kan man sætte en 1,5 motor i min bil? Overvejer dette, da den netop lige er 20% stærkere og derved lovlig (?).

Håber der er nogen der kan give mig nogle vise ord. Og hvis der er nogen her der sidder inde med en motor så skriv endelig.

/Palle
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjælp, min colt motor er vist død! 19 år 2 måneder siden #11895

  • 's profilbillede
Hejsa
Jeg er ikke lige inde i de forskellige Colt modeller men det er næsten lige så nemt at skifte begge dele nu du alligevel skal i gang og de priser du har fået lyder ikke helt urimelige.

Hvis du vil have en større motor i skal du huske at du også skal skifte både motorstyring og benzinpumpe og at det ikke er sikkert ledningnettet passer til den større motor.
Vedhæftninger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjælp, min colt motor er vist død! 19 år 2 måneder siden #11896

  • 's profilbillede
Hov glemte lige at for at du kan oprette dig her i forummet skal du først melde dig ind i klubben. Det koster 150 kr. at melde sig ind og derefter 100 kr. om året at være medlem :wink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjælp, min colt motor er vist død! 19 år 2 måneder siden #11897

  • 's profilbillede
2300 det er rimelig billigt.
Det billigste jeg fandt en gearkasse til på en gammel colt var 3500 inkl alt..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Hjælp, min colt motor er vist død! 19 år 2 måneder siden #11898

  • Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 530
  • Modtagne TAK: 3
Colt13 skrev:
Hej, oprettede mig for nogle dage siden men er endnu ikke blevet godkendt så jeg kan skrive under mit navn.

Har en ’92 Mitsubishi Colt 1,3 (stelnr …C51ANU…) som vist er helt færdig. Det startede med en raslen i 4. gear som til sidst endte med den hoppede helt ud af det gear hver gang. I starten var det kun under belastning det skete (sømmen i bund), men som sagt ville den til sidst slet ikke blive i 4.

Forleden skulle jeg så til Århus fra Aalborg. Den gik vel ok, bare direkte fra 3. til 5. gear. Men da jeg skulle af motorvejen ville den ikke geare ned i noget gear. Holdte ind til siden (var af motorvejen) og prøvede at rykke lidt med gearstangen, hvilket egentligt gik fint nok. Videre i 1-2-3-5 – også fint, indtil jeg kom til et rødt lys hvor den ikke ville geare ned igen. Med god/hård vilje kommer den som regel i tredje. Hvad jeg så har fundet ud af er: Den vil godt gå frem i gear, men ikke ned med mindre jeg holder helt stille. Er ikke mekaniker (langt fra), men er det koblingen der også er færdig?

Gearkassen tror jeg må skiftes siden den rasler af h. til konstant, og det med 4. er ikke en brugbar løsning. Derfor antager jeg den skal skiftes. I din forbindelse har jeg henvendt mig til en hugger som ville have 2300 + moms og fragt, er det en rimelig pris for en gearkasse? Motor inkl. gearkasse skulle han have 4500 + moms og fragt for, er det også en rimelig pris? Overvejer nemlig at skifte det hele nu hvor den skal åbnes. I den forbindelse, hvor stor en ekstra operation er det at skifte motor i forhold til bare en gearkasse? Min egen motor har gået 220kkm nu, og den motor huggeren tilbyder har kørt knap 90k. Udover dette, følger en kobling så automatisk med en komplet motor fra en hugger, eller skal man købe en ny ved siden af? (Thansen tager 1050 for en)

Er der også nogen der kan sige præcis hvilken motor/gearkasse jeg skal skaffe? Har kigget en del på huggeres hjemmesider og der findes et hav af betegnelser for min bil, selv fra samme år (1992).

Lige en sidste ting, kan man sætte en 1,5 motor i min bil? Overvejer dette, da den netop lige er 20% stærkere og derved lovlig (?).

Håber der er nogen der kan give mig nogle vise ord. Og hvis der er nogen her der sidder inde med en motor så skriv endelig.

/Palle
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder