Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma GDI 1998

Carisma GDI 1998 21 år 3 måneder siden #15

  • 's profilbillede
Jeg overvejer at købe en Carisma GDI

1998. Jeg vil gerne have respons fra andre ejere af en sådan bil. Både positiv og negativ, jeg har på nuværende

tidspunkt masse af negative historier, men det lyder utroligt at når der kører så mange biler rundt, at der ikke er

noget positivt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Carisma GDI 98´ 21 år 3 måneder siden #4401

  • 's profilbillede
Hej Kenneth,
Jeg har en Carisma GDI

fra 98 og er ganske godt tilfreds med den. Benzin økonomien kan være ganske god hvis du kører med en let fod men

samtidigt har du jo også lidt kræfter at lege med hvis du ønsker det istedet. Her i weekenden har jeg vel kørt en små

600 km på de danske landeveje i næsten alt slags vejr og endte på 14,9 km/L og jeg kører nu ikke specielt økonomisk.

Tager man bilen med til Tyskland og udnytter deres hastighedsgrænser kan den lige presses under 10 km/L på en

tank.
Tilsodning af gas spjældet er nok en af de negative ting du har hørt noget om, men jeg ved faktisk ikke hvor

udbredt det er. Min Carisma havde gået 53000 km da jeg fik den for 11 måneder siden og har nu rundet 95000 km. Jeg

mener det var omkring 85000 km at jeg fik renset gas spjældet grundet tilsodning.
En anden ting der lyder som at

være et udpræget problem er gear skiftet, der børste lidt tænder når bilen er kold og man skifter fra 1 til 2. Dette

blev løst på min ved at skifte til noget Q8 Olie.
Som jeg er startede med at skrive er jeg ganske tilfreds og glad

for min Carisma GDI fra 98.

Spørg endelig hvis der er noget du vil have uddybet.

Mvh.
Per
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 21 år 3 måneder siden #4402

  • 's profilbillede
Generelt er undervognen bygget ganske kraftigt, men

vær opmærksom på at der kan være problemer med bærekugler/styrekugler.

Tjek bagerst i dit servicehæfte, den

skulle helst gerne have stemplerne for karosseriservice.

Jeg er stødt på en del af de tidlige årgange hvor de

var begyndt at ruste omkring tankdækslet, jeg har ikke set nogen 98`er med det problem, men tjek det

alligevel.

Mix
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.125 sekunder