Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: gearkasser til v6

gearkasser til v6 19 år 2 måneder siden #1499

• 's profilbillede
jeg kører i en galant 94 V6 2.0 24v... er der nogen der ved om jeg kan putte en 2.5 gearkasse på den, kan det passe, og vil det øge effecten???
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

gearkasser til v6 19 år 2 måneder siden #11812

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Men du gearkassen fra en galant fra efter ´97? Mener nemlig ikke at den "gamle" galant blev lavet i en 2.5L V6, men hvis blokkene er ens, hvilket jeg er ret sikker på at de er, så burde den passe.

Men nej, det vil ikke øge din effekt. Teoretisk set kan man hente flere heste ud af en bil ved hjælp af gearkassen, dvs. man kan frigøre HK. Hvis f.eks. en bil har 200hk på svinghjulet, har den eksempelvis 150hk på hjulene, men hvis man så sætter en rigtig "racer gearkasse" på, dvs. en med mindst mulig friktion, kan man frigøre f.eks. 20hk på hjulene.

Men i det her tilfælde vil du nok opleve at bilen bliver langsommere, da gearingen i gearkassen fra den lidt større galant nok er en anelse "højere".

gearkasser til v6 19 år 2 måneder siden #11813

• 's profilbillede
Cocacola skrev:
Men du gearkassen fra en galant fra efter ´97? Mener nemlig ikke at den "gamle" galant blev lavet i en 2.5L V6,
Jo det er der skam, en OCH men vist kun i usa... :?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder