Min erfaring siger mig, at bilen faktisk er ret stærk, både bagtøj og gearkasse er kraftigt dimensioneret, men bilen har nogle tekniske ankepunkter. De originale stempler er ikke verdens ottende vidunder, og topstykket har en tendens til at flække. Men det er som oftest i forbindelse med skødesløs tuning. Nok mest fordi bilen, specielt 2,6 er let at tune ( man kan selv med lidt fingersnilde stille ladetrykket på den originale Mitsubishi turbo), og hvis man så ellers bare skruer op, så har stemplerne ell. toppen det med at give efter for presset

Blokken er rigtig stærk, og med modifikationer ( se store), kan 2,6´eren presses op på 450 hk med en rimelig holdbarhed, men prisen er nok også derefter. Mener dog godt at de originale stempler m.m. kan holde til min. 1 bars ladetryk ( standard lader den med 0,6 bar). Det vigtigste i den forbindelse er at motoren er i rimelig stand, ikke har problemer med kølingen, og at der er tilpas af den rigtige olie på

Min er " bare" den lille 2,0´er, men det er faktisk den hurtigste af de to. Den store 2,6´er faktisk lidt slatten, med kun 155 hk mod 180 i den lille.
Men under alle omstændigheder, så skal du virkelig være på dupperne, når du kigger efter sådan en bil. Det kan hurtig blive skruen uden ende, og stumperne er bestemt ikke billige, og kan være svære at finde brugt. Men du får i hvert fald en bil, som " næsten" ingen andre har. Men kig efter en facelift-udgave som kom sidst i ´87 og frem. Det er den med de brede skærme. Dem er der vist ikke mere end én håndfuld eller to tilbage af i Danmark

Du kan i øvrigt kigge lidt på min i mellemtiden... En omlakering står øverst på ønskesedlen
www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9860