Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Mitsubishi Starion..

Mitsubishi Starion.. 19 år 3 uger siden #11717

• 's profilbillede
Min erfaring siger mig, at bilen faktisk er ret stærk, både bagtøj og gearkasse er kraftigt dimensioneret, men bilen har nogle tekniske ankepunkter. De originale stempler er ikke verdens ottende vidunder, og topstykket har en tendens til at flække. Men det er som oftest i forbindelse med skødesløs tuning. Nok mest fordi bilen, specielt 2,6 er let at tune ( man kan selv med lidt fingersnilde stille ladetrykket på den originale Mitsubishi turbo), og hvis man så ellers bare skruer op, så har stemplerne ell. toppen det med at give efter for presset :? Blokken er rigtig stærk, og med modifikationer ( se store), kan 2,6´eren presses op på 450 hk med en rimelig holdbarhed, men prisen er nok også derefter. Mener dog godt at de originale stempler m.m. kan holde til min. 1 bars ladetryk ( standard lader den med 0,6 bar). Det vigtigste i den forbindelse er at motoren er i rimelig stand, ikke har problemer med kølingen, og at der er tilpas af den rigtige olie på :wink:
Min er " bare" den lille 2,0´er, men det er faktisk den hurtigste af de to. Den store 2,6´er faktisk lidt slatten, med kun 155 hk mod 180 i den lille.
Men under alle omstændigheder, så skal du virkelig være på dupperne, når du kigger efter sådan en bil. Det kan hurtig blive skruen uden ende, og stumperne er bestemt ikke billige, og kan være svære at finde brugt. Men du får i hvert fald en bil, som " næsten" ingen andre har. Men kig efter en facelift-udgave som kom sidst i ´87 og frem. Det er den med de brede skærme. Dem er der vist ikke mere end én håndfuld eller to tilbage af i Danmark 8)
Du kan i øvrigt kigge lidt på min i mellemtiden... En omlakering står øverst på ønskesedlen :wink:

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9860
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mitsubishi Starion.. 19 år 3 uger siden #11718

• 's profilbillede
Med hensyn til blow-off ventilen, så kan du sagtens montere den, men hvorvidt den gør en forskel på holdbarheden, vil jeg lade være usagt. Mener mere den skåner turboen, og ikke motoren i sig selv.

Mitsubishi Starion.. 17 år 1 måned siden #11719

• 's profilbillede
jeg har haft 8 stk og jeg har 3 nu.. de er perfekte biler.. og jow der kan monteres blow off.. har en 330 hk.. 2,0 turbo intercooler..

man kan godt læse at folk ikke har en skid forstand på disse biler..

Mitsubishi Starion.. 17 år 1 måned siden #11720

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jeg har hørt noget om at man kan smide en Eclipse motor i sådan en starion.

Er det ligetil, eller helt umuligt?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder