Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Mitsubishi Starion..

Mitsubishi Starion.. 19 år 3 måneder siden #1481

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Kører en Mitsubishi Starion med karburator eller EFI? Jeg tænker på en 2.0 turbo..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mitsubishi Starion.. 19 år 2 måneder siden #11712

• Rønne
  • Rønne's profilbillede
EFI

De første modeller kun med turbo og 170 hk.
Senere modeller også med intercooler og 180 hk.

Rønne :wink:

Mitsubishi Starion.. 19 år 2 måneder siden #11713

• Cocacola
Rønne skrev:
EFI

De første modeller kun med turbo og 170 hk.
Senere modeller også med intercooler og 180 hk.

Har du erfaring med sådan en? Der er en til salg i Roskilde, og jeg overvejer at tage ned og prøvekøre den. Den er fra ´86, 2.0 turbo med intercooler. 180hk..

Mitsubishi Starion.. 19 år 2 måneder siden #11714

• Rønne
  • Rønne's profilbillede
Har ikke haft en, men prøvet den et par gange.

Min onkel havde et sort eksemplar fra ca. 2001-2004 (85ér kun med turbo). Vi kendte desuden til ejerne helt tilbage fra den ny.

1. Den var kanon sjov.. ( Baghjulstræk, god motor, lækre lædersæder og lå rigtig godt på vejen).
2. De ruster
3. De ruster
4. De ruster

Jeg vil derfor mene at dem der er tilbage enten har været skåret op på kryds og tværs, efter at have fået lavet rust flere gange gennem de ca. 20 år. Ellers er der måske nogen få ekstremt søndagsvaskede velholdte stykker tilbage !?

Og selvfølgelig koster stumperne en jetjager..

Mitsubishi Starion.. 19 år 3 uger siden #11715

• 's profilbillede
Det er elektronisk monopoint med tilskudsdyse. Lidt noget lort, især når bilen er kold. Men det er en sjov bil, maaasser af turbotøven, og ikke megen trækkraft under 3000 omdr./min, men spær på bagtøjet 8)
Har selv et eksemplar fra ´89, altså den brede model. Det er klart den pæneste udgave. Og så er min importeret fra Gran Canaria, så rusten er jeg sluppet udenom. Har dog ikke fået taget mig sammen til at få betalt afgiften, så den har stået stille de sidste fem år i en lade :? Men hvis prisen er rigtig, så er det svært at få noget lige så sjovt til prisen... Eneste reélle alternativer er vel en gammel Supra mk 1, AE86´er ell. RX7 mk 1, og ingen af dem kommer op på siden af en Starion.
Men som tidligerer nævnt, det kan være meget svært at finde et eksemplar uden rust, eller skader, desværre :(

Mitsubishi Starion.. 19 år 3 uger siden #11716

• Cocacola
Lindahl skrev:
Det er elektronisk monopoint med tilskudsdyse. Lidt noget lort, især når bilen er kold. Men det er en sjov bil, maaasser af turbotøven, og ikke megen trækkraft under 3000 omdr./min, men spær på bagtøjet 8)
Har selv et eksemplar fra ´89, altså den brede model. Det er klart den pæneste udgave. Og så er min importeret fra Gran Canaria, så rusten er jeg sluppet udenom. Har dog ikke fået taget mig sammen til at få betalt afgiften, så den har stået stille de sidste fem år i en lade :? Men hvis prisen er rigtig, så er det svært at få noget lige så sjovt til prisen... Eneste reélle alternativer er vel en gammel Supra mk 1, AE86´er ell. RX7 mk 1, og ingen af dem kommer op på siden af en Starion.
Men som tidligerer nævnt, det kan være meget svært at finde et eksemplar uden rust, eller skader, desværre :(

Har hørt at det heller ikke er jordens mest holdbare vogn.

Men kan man ikke montere en blow off ventil til at tage det værste?

Hvilken maskine ligger der i din? En 2.0 8V eller 2.6?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder