Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: automat choker på sigma?

Re: sigma, automatgear 17 år 4 måneder siden #11686

• 's profilbillede
gæst skrev:
Hej. Er der mon et "geni" der kan forklare følgende:
Min Sigma (24V '95, aut.) er "længe" om at skifte gear, ikke fra 1. til 2. - men til de næste gear - KUN ved kold motor. Alternativt skal den op på ca 3500 omdr. for at skifte ved kold motor. Er der fejl på gearkassen, eller skal den bare være "varm nok" inden den går i de næste gear ??
På forhånd tak :roll:
ku være du sku skifte olie i din gearkasse, og konverter, kan også huske et eller andet om at der sidder et olie filter i auto gearkasse, der vist kan give lidt bøvl hvis det trænger til at blive skiftet..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: automat choker på sigma? 17 år 4 måneder siden #11687

• 's profilbillede
mig skrev:
hej drenge og piger.
jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.
er der ikke automatchoker på en sigma 91 ???
når jeg stater op når den er kold står den bare på 900 omdr... burde den ik stå på automat choker indtil den er varm?????
og der kommer heller ikke noget luft ud af blæseren i kabinen før efter 10 min ca.. nogen som ved hvad der er galt?
tænkte på om det måske ku være en temp føler på motoren som er gået, så styrboksen ikke får afvide at motor er kolde..

automat choker på sigma? 17 år 4 måneder siden #11688

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
det er ligemeget hvormeget jeg ændre på tempraturen og slå auto fra så blæser den ikke før der er gåer noget tid.... men er motoren varm og bliver startet op så blæser den med det samme.. der må være et eller andet galt med noget tempraturføler ting.. termostat? nogen som ved hvad det kan være?

Der er skam intet galt med din blæser eller nogen temperaturføler. En sigma starter ikke blæseren før den kan blæse varm luft ind i kabinen. Hvis du har tændt for din aircondition så starter blæseren heller ikke før anlægget er klar til at give kold luft.

Med hensyn til tomgangen i kold tilstand så prøv at tage stelkablet af i et par minutter og monter det igen Start bilen UDEN at røre speederen (Kræver måske flere forsøg inden den holder sig selv igang) og lad bilen stå i tomgang i ca 20 min. så den er blevet driftvarm. Så skulle den gerne finde ud af at sætte tomgangen op ved kold motor.

automat choker på sigma? 17 år 4 måneder siden #11689

• 's profilbillede
Øøøh altså stelkablet på batteriet :oops: :oops:
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.140 sekunder