Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Sænket undervogn

Sænket undervogn 19 år 3 måneder siden #1464

• 's profilbillede
Så nu skal det sq være.
Jeg har bestilt en Mc Johns underwogn fra http://www.nvautodele.dk
da Galanten nærmest danser folkedans på vejene når vi er ude og lufte den.
Håber på at skidtet kommer i dag, så jeg kan få det sat på i løbet af weekenden.

Mit spørgsmål er så:
Er det lige til at gå til?
Er der noget jeg skal være særlig obs på ved montering?

(Jeg har aldrig prøvet at skifte andet end fjedre, og det kun en enkelt gang).
Jeg har indkøbt fjederklemmer til hjælp med at trykke det sammen.
Men kender i det. Man har et billede i hovedet af hvordan det skal gribes an, men er lidt ræd for at det skal gå galt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sænket undervogn 19 år 3 måneder siden #11624

• 's profilbillede
Om det er fjedre eller hele undervognen er jo præcist det samme!
Eneste forskel er om du brugere de nye dæmpere eller gamle dæmpere!

Når i alligevel er igang så vil jeg anbefale dig at gå kødbenene igennem, og så muligvis skifte dem med det samme. Min trænger, men det blev vi først klar over da vi skilte det ad. Så vi skal igang endnu engang!

Ellers er det bare på med vanten og hver forberedt på det tager en del timer. Især hvis det er rustent på lidt ældre biler :D

Sænket undervogn 19 år 3 måneder siden #11625

• 's profilbillede
Så er de skiftet.

Mit problem er så nu. At lørdag aften/nat, da jeg kørte hjem fra garagen, poppede den vestre støddæmper foran pludselig igennem skålen i tårnet. Det på trods af at spænde-møtrikken i toppen, var skruet helt i bund.

Måtte så ud og skille skidtet af igen søndag. Det viste sig, at den gummiklods som sidder under skålen ( Over manchetten ), var blevet trykket langt ned på dæmperen. I klodsen er der et metalrør, som var blevet der hvor det skulle. Men gummiet var som sagt røget godt 5-7 cm ned at dæmpere.

Det endte med at jeg limede metalrøret fast i gummiklodsen med 2 komponet lim. Og det lader til at det holder.

Igår da vi så var ude og handle, begyndte den at lyde nøjagtigt på samme måde. Denne gang bare fra venstre baghjul. Så går ud fra at problemet er det samme igen...

Nogen der har en ide om hvad faen det er jeg åbentbart gør forkert?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder