Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: skiftning af skivebremser på forhjulene

skiftning af skivebremser på forhjulene 19 år 3 måneder siden #1447

• 's profilbillede
Jeg er blevet informeret om at man skal sifte hjullejerne også hvis man skifter skiverne passer de?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 19 år 3 måneder siden #11523

• 's profilbillede
Nu skriver du desværre hvilken model vi taler om her, men jeg har aldrig før hørt at man skulle skifte hjullejerne sammen med skiverne, hvis lejerne er slidte, så er det bestemt nemmere at skifte samtidig med at man skifter skiver, man er jo alligevel dernede.

På alle mine biler har lejerne holdt ca 180000 - 200000 km, skiverne har holdt mellem 15000 - 40000 km, hvis jeg skulle skifte lejer hver gang jeg skiftede skiver (eller hvis mit værksted skiftede lejer hver gang) så var jeg da blevet sindsyg og meget fattig.

Er det dit værksted der siger dette, og hvad er deres begrundelse (andet end at tjene penge på det) larmer dine lejer :?:

skiftning af skivebremser 19 år 3 måneder siden #11524

• 's profilbillede
Tak for dit hurtige svar!!!
Først det er en carisma 98 gdi gået 140000 km
Nej det er ikke mit værksted der siger det, men de sædvanelige bedrevidende venner der vil mig det godt HIHIH???

skiftning af skivebremser på forhjulene 19 år 3 måneder siden #11525

• 's profilbillede
På en Colt C50 skal man presse navet fra hinanden, skiven sidder i mellem navet og hjullejet,og så er det bedst at skifte lejerne da man højst sandsynligt kommer til at presse dem i stykker,så derfor skifter man lejere samtidig,men om skiverne også sidder sådan på en carisma ved jeg ikke.

Luppe

RE: 19 år 3 måneder siden #11526

• 's profilbillede
Det er særdeles nemt at skifte skiver på Carismaen, når hjulet er afmonteret sidder de faktisk løst, det eneste der holder skiver er hjulmøtrikkerne.

Af med hjulet og af med bremsekaliberen, så svatter skiven faktisk af (bare rolig, det er meningen)

Du kan sagtens skifte skiverne uden at skifte hjullejerne.

Hvis din reservedelspusher er lidt dyr med skiverne, så tjek bremseskiverne til Volvo S40/V40 årgang 1996 - 1999, de er identiske og sommetider billigere (min egen GLS 1997 bruger ihvertfald samme skiver som Volvoen)

RE: 19 år 3 måneder siden #11527

• 's profilbillede
Luppe skrev:
På en Colt C50 skal man presse navet fra hinanden, skiven sidder i mellem navet og hjullejet,og så er det bedst at skifte lejerne da man højst sandsynligt kommer til at presse dem i stykker,så derfor skifter man lejere samtidig,men om skiverne også sidder sådan på en carisma ved jeg ikke.

Luppe

C50 husker jeg som værende noget af det værste at skifte skiver på, Carismaen var så nem at jeg faktisk troede at den var defekt, jeg troede det var løgn at skiverne skulle sidde løst efter at hjulene var afmonteret, men det var åbenbart meningen.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder