Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: spørgsmål ang abs følere

spørgsmål ang abs følere 19 år 4 måneder siden #1423

• 's profilbillede
har læst diverse indlæg angående abs problemer og syntes jeg er bedre rustet til at gå igang med min galant ,men en ting jeg ikke har fundet svar på endnu er om følerne passer fra galant til galant uden at se på model angivelse(årg 88-92).En anden ting er ,kan følerne let tages af eller går de nemt istykker.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

spørgsmål ang abs følere 19 år 4 måneder siden #11365

• 's profilbillede
Hos Mitsubishi siger de der er forskel på følerne i de årgange men jeg har nu ikke set mere end en model. De er ikke så svære at skifte bare du er forsigtig med at montere dem. De skal sidde meget tæt på kransen 0,6 mm eller tættere :wink:

abs føler 19 år 4 måneder siden #11366

• 's profilbillede
Hey. 8)

ABS følere er noget pis at få ud , men hvis de skal skiftes er det jo lige meget om de gamle går i stykker.

De nye skal let kunne presses på plads i hullet og derfor må du sikkert slibe/pudse hullet lidt før du putter den nye i. en god ting er de små slibe sten man kan købe til boremaskiner.
Du skal nok regne med at have hjulene af da skruen der holder føleren på plads tit knækker :? den må så bores ud og evt nyt gevind skæres.

Afstand mellem abs krans og føler er ikke noget problem hvis du har den rigitge føler kan de ikke komme for tæt eller for langt fra kransen.

Hilsen Frank

Re: abs føler 19 år 4 måneder siden #11367

• 's profilbillede
Frank`e skrev:
Hey. 8)

ABS følere er noget pis at få ud , men hvis de skal skiftes er det jo lige meget om de gamle går i stykker.

De nye skal let kunne presses på plads i hullet og derfor må du sikkert slibe/pudse hullet lidt før du putter den nye i. en god ting er de små slibe sten man kan købe til boremaskiner.
Du skal nok regne med at have hjulene af da skruen der holder føleren på plads tit knækker :? den må så bores ud og evt nyt gevind skæres.

Afstand mellem abs krans og føler er ikke noget problem hvis du har den rigitge føler kan de ikke komme for tæt eller for langt fra kransen.

Hilsen Frank

Nu kan man altså også skifte hele holderen som føleren sidder i Det er tit det man skal gøre hvis man køber en brugt føler og det er betydelig nemmere at få de 2 skruer ud som holder hele føleren med holder end den ene som holder føleren.

Re: abs føler 19 år 4 måneder siden #11368

• 's profilbillede
Frank`e skrev:

Hilsen Frank

Derfor siger Mitsu i Kolding at afstanden skal være 0.6 mm, der er nok fordi afstanden er ligegyldig.... eller????

spørgsmål ang abs følere 19 år 4 måneder siden #11369

• 's profilbillede
Der må max være 0.6 mm mellem krans og føler, hvis afstanden er større er der risiko for at føleren ikke virker ordentligt og så slår den bremsekraften fra på hjulet fordi den tror hjulet står stille.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.143 sekunder