Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: En masse E50 spørgsmål, fra en newbie..

En masse E50 spørgsmål, fra en newbie.. 19 år 4 måneder siden #1420

• 's profilbillede
Hejsa Alle

Jeg hentede igår min første mitsu nogensinde, det er en Galant E50 2.0 V6 24v Aut. med Eibach sænkning, remus bagpotte, klima, Servo, Airbag, Antispin, stabilitets kontrol, Fartpilot, elsoltag, armlæn for/bag, tågelygter, 4x elruder, forlygte sprinklere.. med 147KKm på klokken og ikke et gram rust :D
Nu skal jeg bare ha kæmpet lidt med T&S.. :wink:

Nå men jeg har 1mia spørgsmål, og håber at i kan hjælpe mig..

1. Hvor finder jeg et brugt træk evt et billigt nyt et er Thansen det bedste bud ?

2. Er der en der ligger inde med en haynes eller ligende på PDF ? (skal ha skilt nogle ting ad nemlig..

3. Hvor køber i billige dele til sådan en? jeg skal ha skiftet tandrem på den, hvor finder jeg sådan en billigt ? og baghjulslejer.. fordi den rumler bagfra.. er det svært at skifte? (har skiftet på bmw og vw)

4. Fører dørs låsen vil ikke aktivere c-låsen, og den går meget trægt, er det et kendt syndrom, og er der en løsning ? er den lås lige til at komme til, eller skal man igennem folie og alt muligt bag dørbeklædningen ? og hvordan tager man den af ? Hvis man låser fra passager siden virker systemet fint.

5. findes der et system som f.eks. VW´s ETKA og bmw´s ETK til mitsubishi ? jeg har nemli de andre to, og de er ikke til at leve uden når man er gør det selv mand.. og er der en af jer der har det evt ??

6. Hvis man får check engine lys (er der ikke nu) hvordan chekker man så hvad fejlen er ?

Håber at i vil hjælpe et nyt medlem af mitsu klubben :wink:

Mvh
Morten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: En masse E50 spørgsmål, fra en newbie.. 19 år 4 måneder siden #11345

• 's profilbillede
7. Hvilken olie skal sådan en fyr ha ? noget 10-50 af den bedste, for at få den ventil tikken ved kold motor væk ?? den tikker kun en lille smule når den er varm..

En masse E50 spørgsmål, fra en newbie.. 19 år 4 måneder siden #11346

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Du må endelig ikke hælde 10W/50 på den. Det "dårligste" olie du må hælde på er 10W/40. Kig inde på www.castrol.dk, der kan du se hvor hvilken olie du skal bruge, samt hvor meget. Et hurtigt kig på en galant 2000 V6 fra ´93 og frem: God - 10W/40. Bedre - 5W/40. Bedst - 0W/40.

5W/40 er det jeg hælder på min colt, og det virker ganske fint.

Jeg køber alle mine reservedele hos Mekonomen og FTZ. Deres reservedele er af ret høj kvalitet, jeg har ikke prøvet Thansen dele, men har tilgengæld kun hørt dårligt om det.

Baghjulslejet er et komplet nav der bare skal skiftes. Det skal ikke presses i som andre normale lejer, tilgengæld er det ikke helt billigt, så værd lige sikker på at det ikke er et dæk der larmer, det kan nemlig godt snyde.

Hvis du skal ind til centrallåsen skal du også have plastic folien af. Det er ikke så svært, på de fleste biler sidder det fast med en slags lim man lige kan løsne stille og roligt. Hvis man er lidt heldig kan man sætte folien på igen bagefter, uden at skulle give det nyt lim.
Mht. låsen er jeg lidt blank. Måske kan det være at der er noget der er hoppet af? En clips f.eks?

Resten kan jeg ikke lige svare på :)

Men held og lykke med din nye vogn 8)

En masse E50 spørgsmål, fra en newbie.. 19 år 4 måneder siden #11347

• 's profilbillede
Hmm ok vil 0-40 olie ikke bare løbe igennem motoren, og få olieforbruget til at stige ??

Ok, så må jeg lige høre hvad mekonomen skal ha for en tandrem..

hmmm det er lidt svært at teste når jeg ikke har andre dæk at sætte på :cry:

ok, jeg må jo prøve mig frem ind til låsen, men er lidt irriterende at jeg ikke har en DIY til den...

Mange tak for dine svar :D

Mvh
Morten

En masse E50 spørgsmål, fra en newbie.. 19 år 4 måneder siden #11348

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jeg ved det faktisk ikke. Min egen lille colt har rundet 195k km om et øjeblik og den bruger ikke synligt meget olie. Oliestanden på pinden er sådan ca. det samme når jeg skifter olie efter ca. 7000-8000km. Men 5W/40 GTX fra Castrol er ganske udemærket

Du kan teste baghjulslejet ved at hæve bilen og dreje hjulet rundt mens du lægger øret næsten helt ind til hjulet. Alternativt kan du prøve at køre ud af en lige vej og skiftevis dreje til højre og venstre, gerne lidt skarpt. Hvis lyden holder op når du drejer til venstre er det venstre leje der er gået, og omvendt.

En masse E50 spørgsmål, fra en newbie.. 19 år 4 måneder siden #11349

• 's profilbillede
ok, så må jeg jo finde noget 0-40 eller 5-40..

Det med at dreje fra side til side har jeg prøvet, det gav intet resultat.. :?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder