Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Spørgsmål ang. udstødning.

Spørgsmål ang. udstødning. 19 år 1 måned siden #11339

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
På en mere eller mindre standard vogn får man ikke noget ud af at sætte en udstødning, størrer end 2" på. RPW sætter 2 1/4" på biler med en del modifikationer, så som størrer gasspjæld, knaster osv.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

udstødning 19 år 1 måned siden #11340

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
Kan kun give de sidste par indlæg ret, jeg har 3" udstødning fra turbo og hele vejen ud, med sportskat. og en bagpotte.. det faktisk næsten for stort da man midster en masse bundtræk ved at montere en størrer dimension udstødning. Satte jeg en f.eks. 2 1/2" udstødning på ville jeg få mere moment længere nede i skalaen, hvilket sikkert vil riste min kobling endnu mere - men for at gøre det " kort " så er en 2" udstødning rigeligt op til 200-225 hk..

MVH
Ulle

Spørgsmål ang. udstødning. 19 år 1 måned siden #11341

• 's profilbillede
Nu har jeg ikke lige den største erfaring med benzinmotorer, men ved at når vi kørte traktortræk og så bare satte et mega rør på hvor der ingen modstand var i mistede vi en hulens masse effekt. Hvis vi fik monteret en lidt for stor turbo på kunne vi riskere at den pludselig mistede pusten totalt når den rigtig skulle trække. Dette kunne vi så redde ved at lave en indsnævring på udstødningen lige efter turboen så der kom lidt modstand og turboen derved mistede lidt af effekten ved fulde omdrejninger og fuld ydelse. Det lyder åndsvagt men man kan altså risikere at kommer der alt for meget luft igennem systemet(motoren)og så dør den istedet for at det giver større effekt.

Spørgsmål ang. udstødning. 19 år 1 måned siden #11342

• 's profilbillede
Glemte lige at nævne at det var dieselmotorer vi monterede turbo på :oops:

Spørgsmål ang. udstødning. 19 år 1 måned siden #11343

• 's profilbillede
Nu har vi så monteret en mellempotte i samråd med OneTwo og det ændrer intet :( Jeg er simpelthen grædefærdig, for med den gamle Sebring og gennemgående 2", var den pænt hurtig. Masser af bundtræk og meget omdrejningsvillig og nu er den bare helt død :cry:

Spørgsmål ang. udstødning. 19 år 1 måned siden #11344

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Har i undersøgt om bagpotten er "faldet sammen" indvendig? Det lyder som om der sidder noget i røret og blokkerer, for min colt 1.6 med 2" fra katten fik et ekstra skud da jeg smed OneTwoPipe på.
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder